باید پذیرای هر قیمتی باشیم

وزیر نفت کویت برای شرکت در نشست اوپک وارد وین شد و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اعضای اوپک باید آماده پذیرش هر قیمتی باشند.

به گزارش پایگاه اینترنتی عربین بیزنس به نقل از رویترز، علی صالح العمیر، وزیر نفت کویت در حالیکه برای شرکت در نشست تاریخی اوپک در وین حاضر شده است، روز چهارشنبه (پنجم آذرماه) اعلام کرد که اعضای اوپک باید هر قیمتی را بپذیرند.

نشست 166 اوپک که امروز (پنجشنبه، ششم آذرماه) در وین برگزار می شود قصد دارد با بررسی شرایط بازار در حضور سران نفتی 12 کشور عضو، سطح تولید نفت این سازمان را برای سال آینده میلادی تعیین کند.

العمیر یک روز پیش از آغاز نشست اوپک در وین، اعلام کرد: ما باید با هر قیمتی کنار بیایم خواه 80 دلار یا 60 دلار باشد و یا حتی 100 دلار.

قیمتهای جهانی نفت از ماه ژوئن امسال در واکنش به افزایش تولید شیل اویل در آمریکا، کاهش مصرف جهانی نفت، آهسته شدن نرخ رشد اقتصادی در کشورهای مصرف کننده، و درگیری در برخی نقاط دنیا از جمله لیبی، عراق و اوکراین، از مرز 115 دلار به کمتر از 80 دلار برای هر بشکه رسید.

سخنان العمیر در حالی بیان شد که هنوز نتیجه احتمالی نشست اوپک مشخص نشده است و تحلیلگران بر سر خروجی نشست امروز ظهر با یکدیگر هم نظر نظر نیستند.

 

کد خبر 229782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =