بازار جهانی انرژی از اوپک انتظار دارد که به رسالت خود عمل کند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس دقایقی پیش گفت: اوپک باید به تعهدش عمل کند و فلسفه تشکیل آن هم این بوده که اگر قیمت نفت با ایجاد شوک و بحران کاهش یافت تشکیل جلسه دهند و برای تنظیم بازار وارد عمل شوند.

به گزارش شانا، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضا به تعهد خود عمل و تلاش کنند تولید و مصرف را طوری تنظیم کنند که در زمستان که تقاضا هم بالا می رود قیمت نف بازسازی شود.

وی با بیان این که بازار بین الملل انرژی دنیا از اوپک انتظار دارد که به تعهد خود عمل کند، افزود: فکر می کنم محور مذاکرات صد و شصت و ششمین اجلاس اوپک احیای قیمت باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره تاثیر شیل نفتها روی سیاستهای اعضای اوپک گفت: شیل نفت از نظر قیمت و هزینه تمام شده با نفت اوپک قابل رقابت نیست و این گونه بحثها بیشتر روانی است تا بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

امیری خامکانی با بیان این که بحثهایی مبنی بر ادامه افزایش تولید نفت شیل برای این است که اعضای اوپک از کاهش سقف تولید کوتاه نیاید، افزود: پیش از آن که موضوع تولید نفت شیل هم مطرح باشد گاهی این شوکها وارد می شد و برخی اعضا مثل عربستان همکاری نمی کردند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با بیان این که عربستان به مدیریت تولید کمک نمی کند و بعضا از ذخایر استراتژیک خود استفاده می کند، گفت: باید منتظر مذاکرات امروز اوپک باشیم.

وی در این باره که برخی معتقدند که اوپک بیشتر یک سازمان سمبولیک است، به خانه ملت گفت: وقتی که اوپک نتواند شوکهای بازار و تولید و مصرف خود را مدیریت کند این اتهامات به آن وارد خواهد شد، از این رو باید تلاش کند که از این اتهامات پرهیز شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این که نباید اعضای اوپک اجازه دهند سازمانی که سقف بالایی از نفت را تولید می کند و چندین سال پا برجا بوده تضعیف شود، گفت: کل تولید اوپک در حدود 30 میلیون بشکه در روز است، از این رو قدرت بالایی را در بازار انرژی دنیا دارند که با اتحاد و اجماع می توانند قیمت را احیا کنند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با بیان این که نمی شود دنیای انرژی را بدون اوپک تصور کرد، گفت: با کاهش 3 میلیون بشکه مازاد تولید اوپک، قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

کد خبر 229787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =