استفاده از ظرفیت دانشگاه چمران اهواز در زمینه مطالعات مخازن

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: محدودیتی برای استفاده از ظرفیت دانشگاه شهید چمران اهواز در زمینه مطالعات مخازن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب باقر پورقاسم با بیان این مطلب، در ارتباط با تفاهمنامه همکاری دانشگاه های مادر با شرکت ملی نفت ایران برای مطالعات مخازن توضیح داد: این دانشگاه ها توسط وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و نفت انتخاب شده اند.

وی با اشاره به این که دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان دانشگاه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این تفاهمنامه نبود، افزود: در قالب این تفاهمنامه دانشگاه هایی که دانشجوی مهندسی نفت تربیت می کنند انتخاب شده اند اما در نشستی که با شرکت ملی نفت ایران در این ارتباط برگزار شد مشارکت دانشگاه های بومی در خوزستان مطرح و درخواست کردیم این دانشگاه ها نیز در لیست آورده شود.

پورقاسم با اشاره به نشست هفته گذشته با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این ارتباط ، اظهار کرد: در این نشست توافق شد که دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با همکاری دانشگاه صنعت در تمام طرح هایی که به این دانشگاه داده می شود، مشارکت کند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: محدودیتی برای مشارکت دانشگاه ها وجود ندارد اما مناطق نفتخیز جنوب نیازهای پژوهشی خود را روی پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام می کند و از تمام مراکز علمی و پژوهشی برنامه دریافت می شود و پس از داوری، هر کدام که بیشترین شاخص ها را داشته باشد، انتخاب خواهد شد.

وی با بیان این که دانشگاه شهید چمران اهواز در ساخت پمپ های اس.آر.پی (SRP) برنده مناقصه اعلام شده و قرار است با مناطق نفخیز جنوب در این ارتباط همکاری کند، افزود: با استفاده از این پمپ ها ظرفیت تولید نفت چاه های قدیمی 3 تا 5 برابر افزایش می یابد.

کد خبر 229798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =