تثبیت سقف تولید اوپک بهای نفت برنت را بیش از 5 دلار کاهش داد

تصمیم اعضای اوپک برای تثبیت سقف تولید این سازمان قیمت نفت را بیش از 5 دلار برای هر بشکه کاهش داد و بیشترین میزان کاهش روزانه قیمت نفت را از سال 2011 تاکنون رقم زد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آن که اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) دیروز (پنجشنبه 6 آذر ماه) پس از یک نشست چهار ساعته در اجلاس 166 این سازمان تصمیم گرفتند سقف تولید روزانه 30 میلیون بشکه خود را همچنان ثابت نگه دارند، قیمت نفت خام برنت در  پایان معاملات دیروز  بیش از پنج دلار برای هر بشکه کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام برنت در معاملات آتی بازار نفت  با کاهش 5.17 دلاری به 72 دلار و 58 سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال قیمت نفت خام آمریکا نیز با 4 دلار و 64 سنت کاهش برای هر بشکه در سطح 69 دلار و پنج سنت تثبیت شد.

افزایش تولید نفت شیل در آمریکای شمالی همزمان با کاهش تقاضا به دلیل رشد کند اقتصاد جهانی سبب شده است تا قیمت نفت از ماه ژوئن امسال تاکنون بیش از 30 درصد کاهش یابد.

این در حالی است که اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت که دیروز برای تصمیم گیری در باره چگونگی رویارویی با روند کاهشی قیمتها در وین گرد آمده بودند،  با وجود درخواست بعضی از اعضا برای کاهش تولید، 12 عضو این سازمان درباره تثبیت سقف تولید روزانه 30 میلیون بشکه به اجماع رسیدند.

قرار است اعضای اوپک در ماه ژوئن سال آینده میلادی در وین اتریش بار دیگر گردهم بیایند.

طارق ظاهر، تحلیلگر موسسه «تایچ کپیتال ادوایزورز»‌ آمریکا، با پیش بینی درباره سقوط قیمت نفت تا 65 دلار برای هر بشکه در هفته های آینده گفت: این کاهش قیمت می تواند صنعت نفت شیل آمریکای شمالی را با چالش روبرو کند.

کد خبر 229808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =