قیمت نفت به سطح 90 دلار باز‌ می‌گردد

وزیر انرژی روسیه تاکید کرد که قیمت نفت به حدود 85 تا 90 دلار برای هر بشکه باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، آلکساندر نواک جمعه (7 آذرماه 93) گفت که قیمت پایین نفت تاثیرات مثبتی بر پروژه‌های گران این حوزه خواهند داشت و علاوه بر آن، قیمت نفت نیز به سطح 85 تا 90 دلار در هر بشکه باز خواهد گشت.

وی گفت: ما معتقدیم که بازار تنظیم می‌شود و افت کنونی قیمت نفت نیز تاثیر خوبی بر پروژه‌های گران و موثر دارد.

وزیر انرژی روسیه افزود: انتظار داریم قیمت نفت در میان مدت به سطح 85 تا 90 دلار در هر بشکه بازگردد که این میزان برای شرکتهای نفتی و گازی و همچنین کشورهای صادرکننده مناسب است.

نواک همچنین با اشاره به آن که میانگین قیمت نفت امسال حدود 98 تا 99 دلار در هر بشکه خواهد بود، گفت: وزارت انرژی روسیه معتقد است که قیمت 100 دلاری نفت که برای بودجه سال آینده روسیه در نظر گرفته شده، نیاز به تعدیل دارد و وزارت توسعه اقتصادی به احتمال زیاد آن را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

وزیر انرژی روسیه با تاکید بر آن که کاهش قیمت نفت مشکل جدی برای این کشور ایجاد نمی‌کند، توضیح داد: اگر میانگین قیمتهای سالانه در سال 2015 نیز کاهش یابد، تفاوت قیمت واقعی نفت با قیمت مورد انتظار به صندوق ذخیره ملی کشور واریز نمی‌شود.
 
وی با اشاره به آن که سطح تولید نفت روسیه در سال 2015 بدون تغییر باقی می ماند گفت: پیش بینی می‌کنیم که برای سال 2015 هم مثل سال 2014  525 تا 526 میلیون تن نفت تولید کنیم.
کد خبر 229815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =