حجم ذخیره سازیهای گاز اوکراین 14 درصد کاهش یافت

حجم گاز ذخیره شده اوکراین از زمان نیاز به سوخت گرمایشی در ماه اکتبر گذشته 14 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف، بنا بر آمار شرکت اوکرترنس گاز (شرکت دولتی ترانزیت گاز اوکراین) در روز جمعه (7 آذرماه)، حجم ذخیره سازیهای گاز اوکراین از زمان آغاز نیاز به سوخت گرمایشی در ماه اکتبر 14 درصد کاهش یافته است.

آمار این شرکت نشان می دهد که از تاریخ 26 نوامبر ( چهارشنبه 5 آذرماه) 14.44 میلیارد مترمکعب گاز در مخازن ذخیره سازی گاز اوکراین بوده، در حالی که حجم ذخیره سازیهای گاز این کشور از 20 اکتبر گذشته 16.75 میلیارد مترمکعب بوده است.

اوکراین که به طور سنتی نیمی از نیازهای سالانه گازی خود را با واردات این سوخت از روسیه تامین می کرد، از اواسط ماه ژوئن گذشته به دلیل اختلاف با روسیه، دیگر گازی از این کشور دریافت نکرده است.

در ماه اکتبر گذشته هر دو طرف به توافق موقت گازی دست یافتند که بر اساس آن قرار است روسیه برای فصل زمستان به اوکراین گاز عرضه کند، اما اوکراین اعلام کرده است که شاید به امید این که معتدل بودن شرایط جوی به این کشور  به کاهش واردات یاری کند، پیش پرداختی به روسیه بابت دریافت آتی گاز پرداخت نکند.

یوری پرودان، وزیر انرژی اوکراین هفته پیش اعلام کرده بود که احتمال سرد شدن زیاد هوا شاید مقامهای انرژی این کشور را به تجدیدنظر درباره موضع خود وادارد.

انتظار می رود که دمای هوا در اواسط ماه دسامبر به منفی  20 درجه سانتیگراد برسد.

کد خبر 229816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =