افزایش صادرات گاز روسیه به ترکیه در اوایل سال 2016

وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که شاید افزایش صادرات گاز روسیه به ترکیه در اوایل سال 2016 آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد: بر اساس محاسبات اولیه ارائه شده به ترکیه توسط طرف روس، تحویل حجم اضافی گاز به آنکارا شاید اوایل سال 2016 آغاز شود.

آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: ترکیه و روسیه علاقه خود را برای افزایش سه میلیارد مترمکعب در سال تحویل گاز با خط لوله بلواستریم تایید کرده اند.

نواک در نشست کمیته میان دولتی ترکیه-روسیه گفت: طرف ترک علاقه خود را برای افزایش تحویل گاز با خط لوله بلواستریم اعلام کرده است.

وی افزود: شرکت روسی گازپروم و شرکت بوتاش ترکیه در حال کار روی جزئیات فنی و اقتصادی این طرح هستند و به طور کلی دو طرف به تکمیل آن علاقه دارند.

تانر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه نیز به خبرنگاران گفت: بنا بر آمار اولیه ارائه شده به ما توسط شرکت گازپروم،  تحویل گاز اضافی شاید اوایل سال 2016 آغاز شود.

وی با بیان این که ترکیه آماده دریافت حجم اضافی گاز در اوایل سال 2015 است، افزود: مصرف گاز ترکیه به طور کلی و بخصوص در فصل زمستان افزایش یافته است.

ییلدیز گفت: در این نشست درخواست تخفیف گازی در عرضه گاز روسیه به ترکیه نیز مطرح شد.

وی اعلام کرد: ما درخواستی برای تخفیف گازی به روسیه ارسال کرده ایم و هم اکنون این درخواست در حال بررسی است.

ترکیه و روسیه در ماه اکتبر گذشته درباره افزایش تحویل گاز با خط لوله بلواستریم از 16 میلیارد مترمکعب به 19 میلیارد مترمکعب در سال به توافق رسیدند.

خط لوله بلواستریم گاز روسیه را از مسیر دریای سیاه به ترکیه ترانزیت می کند؛ این خط لوله از خاک کشورهای اوکراین، مولداوی، رومانی و بلغارستان می گذرد.

این خط لوله توسط شرکت سرمایه گذاری مشترک شرکتهای گازپروم و انی ایتالیا ساخته شده است.
کد خبر 229819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =