سرمایه گذاران نگاه بنیادی به بازار داشته باشند

بورس این امکان را فراهم می کند تا سرمایه گذاران با سطوح مختلف ریسک پذیری بتوانند از بازدهی های مختلف استفاده کنند.

به گزارش شانا، بورس با داشتن ابزارهای متنوع این امکان را فراهم می کند تا سرمایه گذاران با سطوح مختلف ریسک پذیری بتوانند از بازدهی های مختلف از نرخ ثابت گرفته تا بازدهی های متغیر در این بازار استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه ملت با بیان مطلب بالا درباره افت شاخص پس از تمدید مذاکرات ایران با کشورهای عضو گروه 1+5  اظهار کرد: بخش عمده ای از سهامداران حقیقی نسبت به اخبار سیاسی و کلیات ریسک سیاسی بازار تصوراتی داشتند که پس از تمدید مذاکرات در یک حرکت هیجانی اقدام به فروش سهام کردند و بدین ترتیب سهام بعضی از شرکتها را با صف فروش روبرو کردند.

علی قاسمی ارمکی افزود: البته این عجله و هیجان زدگی اوایل هفته به تعادل باز می گردد، زیرا نه تنها در متغیرهای بنیادی شرکتها و شرایط اصولی رخداد تأثیر گذاری اتفاق نیفتاده است، بلکه بحثهایی که  در توافقها درباره رفع تحریم شرکتهای خودرویی یا باز شدن یک سیستم بانکی برای معاملات میان بانکی صورت گرفته، خبرهای خوبی برای بازار سرمایه بود که بازار بدون توجه به این بخش از مذاکرات دچار هیجان زدگی بابت تمدید مذاکرات شده است.

وی با تاکید به این نکته که تعادل به بازار سرمایه باز می گردد، اظهار کرد: باید دید سهامداران به صنایع و شرکتها بلند مدت باشد و سرمایه گذاران حقیقی باید با دید میان مدت و بلند مدت وارد بازار شوند که دچار ضرر و زیان نشوند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، این کارشناس ارشد بازار سرمایه به فعالان بورس توصیه کرد: سرمایه گذاران تازه وارد در صندوقهای سرمایه گذاری که بوسیله افراد حرفه ای و آشنا به اصول سرمایه گذاری اداره می شوند سرمایه گذاری کنند یا از صندوقهای با درآمد ثابت بهره ببرند تا در نوسانات قیمتی کمتر ضرر ببینند.

قاسمی برای فعالان بازار سرمایه نیز توصیه هایی داشت و گفت: فعالان قدیمی بازار سرمایه هم بهتر است تحلیلهای بنیادی روی شرکتها انجام دهند و سودآوری سال آینده شرکتها را با توجه به پیش بینی نرخ مواد خام، میزان فروش، وضع کلی اقتصادی و در نظر گرفتن رشد تولید ناخالص داخلی بررسی کنند.

وی دورنمای اقتصادی کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سرمایه گذاران، همه مسائل اثر گذار اقتصادی و غیر اقتصادی را باید مد نظر داشته باشند تا بر اساس ارزش ذاتی سهام اقدام به خرید و فروش کنند تا از هیجان مقطعی بازار مصون بمانند.

مدیرعامل تأمین سرمایه ملت در باره تنوع سرمایه گذاری در بازار سرمایه تصریح کرد: در بازار سرمایه علاوه بر وجود سهام، برای خرید و فروش ابزارهای بدهی وجود دارد که افراد ریسک گریز با استفاده از آنها می توانند با کنترل ریسک مد نظرشان از نرخ سود مطلوبی بهره ببرند.

وی با اشاره به اوراق مشارکت و صکوک اجاره گفت: سرمایه گذاران با خرید این اوراق با نرخ بهره ثابت بین 20 تا22 درصدی می توانند سود ثابت حداقلی را بدست آورند که نقد شوندگی بسیار بالایی دارد به گونه ای که افراد هر وقت اراده کنند می توانند به راحتی در فرصتهای مد نظر خود با فروش اوراق مشارکت یا صکوک سهام بخرند یا این که به راحتی نقدینگی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

کد خبر 229830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =