۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
  • کد خبر: 229840
قیمت نفت در سراشیبی سقوط

قیمت جهانی نفت در پایان معاملات روز جمعه (هفتم آذرماه) در پی تصمیم اوپک به کمترین سطح خود در پنج سال گذشته رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات روز جمعه (هفتم آذرماه) 10 درصد سقوط کرد تا بیشترین افت قیمت روزانه را در بیش از پنج سال گذشته شاهد باشد، در همین حال قیمت نفت برنت دریای شمال نیز به زیر 70 دلار برای هر بشکه رسید.

این کاهش قیمت بلافاصله پس از تصمیم اوپک برای حفظ سقف تولید پیشین خود در سطح روزانه 30 میلیون بشکه رخ داد و موجب شد که تحلیلگران و معامله گران نفتی به دنبال حداقل قیمت نفت باشند.

طارق ظهیر، کارشناس موسسه تایچ کیتال ادوایزرز، گفت: هم اکنون دلیل کمی برای خرید نفت می بینم، فکر می کنم خرید بیشتر یا موجب کاهش بیشتر قیمتها بشود و یا موجب فروپاشی بازارها.

قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا روز جمعه با هفت دلار و 54 سنت کاهش، در سطح 66 دلار و 15 سنت تثبیت شد و حتی پس از معاملات نیز به افت خود ادامه داد و به 65 دلار و 69 سنت رسید.

بهای نفت برنت دریای شمال نیز با 3.3 درصد کاهش یا دو دلار و 43 سنت افت در نهایت در سطح 70 دلار و 15 سنت تثبیت شد. این در حالی بود که نفت برنت در معاملات خلال روز به 69 دلار و 78 سنت نیز رسیده بود. قیمت این شاخص نفتی 18 درصد در ماه نوامبر کاهش داشت تا برای پنجمین ماه پیاپی سقوط کرده باشد.

لیان آرمسترانگ، تحلیلگر نفت و گاز برون دلفین، گفت: پیام اوپک مشخص است، ما صدمه ای نمی بینیم چرا که هنوز کمترین هزینه تولید نفت به ما تعلق دارد، حالا مسئله اینست که کدام زودتر می لغزند؛ اوک یا شیل اویل آمریکا، هر چقدر قیمت نفت در این سطح بماند احتمال شکست شیل اویل آمریکا بیشتر است، اما این نیز زمان می برد.

کد خبر 229840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =