۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
  • کد خبر: 229841
عراق: تولید نفت را افزایش می دهیم

وزیر نفت عراق، روز (پنجشنبه 6 آذر ماه) گفت: عراق در سال 2015 به دنبال افزایش تولید نفت خود خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری السومریه، عادل عبدالمهدی، پس از پایان صد و شصت و ششمین اجلاس وزیران اوپک، ضمن اشاره به نیاز عراق به سرمایه گذاری شرکتهای بین المللی در صنعت نفت این کشور، بر لزوم پایبندی کشورهای صادر کننده نفت بر حمایت از قیمت نفت خام تاکید کرد.

عبدالمهدی، اعلام کرد که عراق به دنبال افزایش تولید نفت خام است و پیش بینی می شود این کشور در سال 2015 تولید نفت را بالا ببرد.

وی از کشورهای صادرکننده نفت دعوت کرد تا با جلوگیری از عرضه بیش از حد  نفت به بازار جهانی، نسبت به  قیمت تعیین شده نفت و حمایت از آن در برابر کاهش پیاپی، تعهد داشته باشند.

وزیر نفت عراق  گفت: کشور ما برای توسعه زیرساختهای مختلفی مانند بنادر، خطوط لوله ، تجهیزات ذخیره سازی و تاسیسات تولید نفت به سرمایه گذاری های عظیمی نیازدارد.

عبدالمهدی پیش بینی کرد: در سال 2015 تولید نفت عراق به سه میلیون و 800 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وزارت نفت عراق نیز در هفته گذشته، با مناسب دانستن  قیمت 100 دلار برای هر بشکه نفت، اعلام کرد: کاهش قیمت هر بشکه نفت به زیر 85 دلار، برای اقتصاد و بودجه عراق مشکل ساز خواهد بود.

این در حالیست که با وجود کاهش قیمت نفت به پایین ترین سطح خود در چهار سال گذشته، اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت "اوپک" روز (پنج شنبه 6 آذر ماه) برای تثبیت سطح تولید کنونی نفت کشورهای عضو این سازمان به توافق رسیدند.


کد خبر 229841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =