بررسی طرح گازی کریدور جنوبی در سفر معاون رئیس کمیسیون اروپا به آذربایجان

ماروس سفکوویچ، معاون رئیس کمیسیون اروپا برای بررسی پروژه کریدور جنوبی گاز به آذربایجان سفر می کند.

به گزارش پایگاه خبری وست نیک، دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در آذربایجان دیروز (جمعه 7 آذرماه) اعلام کرد: ماروس سفکوویچ، معاون رئیس کمیسیون اروپا برای اتحادیه انرژی به آذربایجان سفر می کند.

در طول این سفر سفکوویچ با سران آذربایجان و مقامات این دولت گفتگو خواهد کرد و پروژه کریدور جنوبی گاز مهمترین موضوع مورد بحث در این نشستها خواهد بود.

پروژه کریدور جنوبی گاز سبب تنوع بخشی اروپا برای تامین منابع هیدروکربن خود و تقویت امنیت انرژی این منطقه می شود و همچنین امکان بدست آوردن بازاری جدید را برای آذربایجان در اروپا به ارمغان خواهد داشت.

خط لوله قفقاز جنوبی، نخستین فاز کریدور جنوبی گاز است که گاز را از بخش آذربایجانی دریای خزر به ترکیه منتقل می‌کند تا سپس با اتصال به خط لوله گاز ترانس آناتولین به اروپا برسد.

خط لوله ترانس آناتولین نیز به عنوان بخشی از کریدور جنوبی گاز قرار است گاز طبیعی تولیدی میدان شاه سی ٢ و دیگر میدانهای آذربایجان و به احتمال بعضی کشورهای همسایه آن را از طریق ترکیه به اروپا صادر کند.

خط لوله گازی ترنس آدریاتیک قرار است در سال ٢٠١٧ به بهره‌برداری برسد و سالانه ١٠ میلیارد مترمکعب گاز حوزه دریای خزر را به اروپا صادر کند.

کد خبر 229842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =