جلوگیری از هدر رفت روزانه 19 میلیون متر مکعب گاز

منطقه 5 عملیات انتقال گاز در 7 ماه نخست امسال پوشش 50 هزار متر مربع از خطوط سطح منطقه را بدون توقف در فرآیند انتقال گاز تعویض کرده که این عملیات از هدر رفت 19 میلیون متر مکعب گاز در روز جلوگیری کرده است.

مدیر منطقه 5 عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این عملیات با هدف افزایش پایداری انتقال گاز کشور انجام شده است.

سعید توکلی افزود: در انجام اینگونه عملیات لازم است که در خط لوله کاهش فشار انجام شود و این درحالی است که به دلیل افزایش گازرسانی به نیروگاهها در فصل گرم سال این امر محقق نشد.

به گفته مدیر منطقه 5 عملیات انتقال گاز، با انجام این عملیات ضمن جلوگیری از هدر رفت روزانه 19 میلیون متر مکعب گاز، از کاهش ظرفیت انتقال 65 میلیون متر مکعب گاز به مدت 4 ماه نیز جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات تعویض پوشش 50 هزار متر مربع از خطوط منطقه بدون کاهش فشار گاز انجام شده که همین امر صرفه جویی قابل ملاحظه ای را در پی داشته است.

وی تصریح کرد: این موضوع در شرکت انتقال گاز به عنوان «تبدیل یک محدودیت به فرصت» شناخته می شود.

به گزارش شانا، منطقه ٥ عملیات انتقال گاز به دلیل نزدیکی به مبادی تولید، پارسال  ١١٥ میلیارد متر مکعب گاز را منتقل کرده است.

بر پایه این گزارش، هم اکنون خطوط سراسری ٢، ٣، ٤، ٨ و ١٠ سراسری از این منطقه عبور می کند و این منطقه با ٤٨ توربوکمپرسور، ١٢ واحد تاسیسات تقویت فشار و ٤ هزار و ٢٠٠ کیلومتر خط لوله، وظیفه انتقال مطمئن، ایمن و پایدار گاز را بر عهده دارد.


کد خبر 229870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =