بنزن ماده‌ای سرطانزاست، موضوع سیاسی نیست

بنزن ماده‌ای 100 درصد سرطانزاست، اما این ماده خطرناک در حال حاضر در بنزین توزیعی کشور و هوای کلانشهرها به طور محسوسی کاسته شده است، حال چگونه برخی این اظهارها را سیاسی قلمداد می‌کنند؟

اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این‌که متاسفانه برخی رسانه‌ها به شدت تلاش می‌کنند موضوع کاهش آلودگی هوای تهران را کتمان کنند، گفت: بنده فردی دانشگاهی هستم و هیچگونه نگرش و یا خواسته سیاسی ندارم، نمی دانم چرا برخی رسانه‌ها تلاش دارند اظهاراتم را در مورد بنزین آلوده پتروشیمی و یا بحث کاهش آلودگی هوای تهران، سیاسی تلقی کنند.

وی افزود: بنزن ماده‌ای 100 درصد سرطانزاست، اما این ماده خطرناک در حال حاضر در بنزین توزیعی کشور و هوای کلانشهرها به طور محسوسی کاسته شده است، حال چگونه این اظهار نظر من سیاسی قلمداد می‌شود؟   

کهرم تصریح کرد: در شرایط کنونی بنزین پتروشیمی در کشور تولید نمی‌شود و کیفیت هوا نیز بهبود یافته است، اما برخی خودشان سیاسی هستند و دوست دارند همگان را زیر سوال برده و کاهش آلودگی هوا و کاسته شدن از گوگرد و بنزن موجود در هوا و بنزین توزیعی را انکار کنند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: کشوری همچون فرانسه که جزو کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا محسوب می‌شود سال گذشته مجبور شد برای مقابله با آلودگی هوا طرح زوج و فرد تردد خودرو را در این کشور اجرا کند.

وی به منتقدان محیط زیست توصیه کرد: بهتر است این افراد حقیقت را درک کنند و با هر مسئله‌ای و اظهارنظری سیاسی برخورد نکنند.
 

کد خبر 229973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =