ناوگان هواپیمایی نفت 528 هزار نفر مسافر را جابجا کرد

ناوگان شرکت هواپیمایی نفت موفق به جابجایی 528 هزار مسافر با اولویت کارکنان صنعت نفت در 20 مسیر پروازی در هفت ماه نخست امسال شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی نفت اظهار کرد: هر چند این شرکت خصوصی است، اما در برنامه ریزی پروازی خود، مناطق عملیاتی صنعت نفت در اولویت قرار می دهد.

احمد اسد افزود: این شرکت هم اکنون 20 مسیر پروازی دارد که در ساعات کاری پرواز به مناطق نفتخیز و جابجایی کارکنان صنعت نفت در راس جدول کاری است و به روال معمول پرواز به دیگر نقاط، بعد از ظهرها انجام می شود.

وی با اشاره به روند افزایشی ظرفیت حمل و نقل مسافر در این شرکت از سال 1390 تاکنون، گفت: در سال 90 در مجموع 512 هزار مسافر، در سال 91 در مجموع 543 هزار مسافر و در سال 92 در جمع 750 هزار مسافر به وسیله ناوگان هواپیمایی نفت جابجا شدند.

اسد ادامه داد: این تعداد در هفت ماه امسال به 528 هزار نفر رسید و این در حالی است که پیش بینی می شود تا پایان سال به 850 هزار نفر افزایش یابد.

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی نفت با بیان این که توقفگاه هواپیماها و کادر پروازی، تشکیلات فنی و مهندسی و تعمیراتی و انبارهای این شرکت در فرودگاه بین المللی اهواز استقرار دارد، اظهار کرد: با تمهیدات به کار گرفته شده این شرکت امسال از نظر کاهش زمان تاخیر بهترین عملکرد را داشته است و همه تلاش خود را به کار گرفته که پروازها به موقع انجام شود.

وی با اشاره به این که هواپیماهای این شرکت از نوع فوکر 50 و فوکر 100 است، گفت: به زودی تعدادی هواپیمای جدید پهن پیکر نیز به ناوگان شرکت افزوده خواهد شد.

به گزارش شانا هواپیمایی نفت فعالیت خود را از طریق فرودگاه مسجدسلیمان از سال ١٣٠٥ آغاز کرد و ابتدا پروازهای هوایی نفت از طریق فرودگاه های مسجد سلیمان، کوت عبدالله اهواز و آبادان انجام می شد و این نشان دهنده قدمت این شرکت است که از سال های دور نقش مهمی در صنعت نفت ایفا می کند.

نام این شرکت، ابتدا خدمات هوایی مناطق نفتخیز جنوب بود که در سال ١٣٧١ به شرکت حمل و نقل هوایی و در سال ١٣٨٧ به شرکت هواپیمایی نفت تغییر نام داد.

این شرکت از سال ١٣٨٣ خصوصی شد و سهام آن به صندوق بازنشستگی صنعت نفت تعلق دارد.

کد خبر 231139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =