وابستگی به درآمدهای نفتی باید کاهش یابد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با تأکید بر این که اتکا به درآمدهای نفتی را باید کاهش دهیم گفت: کشور ظرفیتهای اقتصادی زیادی دارد و می توان با مالیات کشور را اداره کرد.

به گزارش شانا، علی عسکری، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در هشتمین همایش سیاستهای مالیاتی کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی و شفافیت در امور اقتصادی را مورد تأکید قرار دادند.

وی تصریح کرد: پیش نیاز کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، تحقق در نظام مالیاتی کشور است که ما این کار را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در  این مسیر اصلاح قانون مالیات که قانون مادر به شمار می رود در مرحله نهایی تصویب مجلس است و امیدواریم کمتر از یک ماه آینده ابلاغ شود.

عسکری از اصلاح در ساختار فناوری نظام مالیاتی، اصلاح در ساختار نیروی انسانی و اصلاح در نظام مالیاتی کشور به عنوان دیگر راهکارهای سازمان امور مالیاتی برای کاهش اتکا به درآمدهای نفتی یاد کرد و گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز برای اصلاح و تکمیل به دولت ارائه شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت اقتصاد، وی افزود: در این قانون متوجه شدیم که قوانین پیشین درباره ایجاد صندوق فروش، اجرایی نشده و پیش بینی ها درست نبوده است بنابراین لایحه استفاده و نظارت بر صندوق فروش را آماده کرده ایم و آن را به زودی تقدیم دولت می کنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مسئله مالیات تنها یک مسئله اقتصادی نیست بلکه ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز دارد گفت: اگر می خواهیم در نظام مالیاتی تحولی ایجاد کنیم باید به حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن نیز توجه کنیم و کار کنیم.

عسکری افزود: تصور مردم از مالیات آن چیزی نیست که ما فکر می کنیم و یا در بسیاری از موارد مردم در اجرای سیاستها پیش از ما پیش بینی ها را کرده اند و جلوتر از ما هستند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که در اقتصاد شفافیت نداشته باشیم نمی توانیم نظام مالیاتی خوبی را مستقر کنیم به همین دلیل دولت به دنبال شفافیت بخشیدن به فعالیتهای اقتصادی است.

کد خبر 231149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =