هدف گذاری برای افزایش صادرات غیر نفتی

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: جهت گیری کشور باید به سمتی رود که صادرات در اولویت باشد و همه به صادرات غیر نفتی به عنوان یک موضوع مهم نگاه کنند.

به گزارش شانا، ولی الله افخمی راد امروز( چهارشنبه26 آذرماه) با تاکید بر افزایش صادرات غیر نفتی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با وجود برخی مشکلات و تحریمهای بانکی، صادرات غیر نفتی کشور در هشت ماه گذشته 31.5 میلیارد دلار بوده است که رشد 20 درصدی را شاهد هستیم و اگر زمینه های آرامش برای صادرکنندگان فراهم شود، این مقدار نیز بیشتر می شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بازارهای هدف کالاهای ما چین با 6 میلیارد دلار، عراق چهار میلیارد دلار، امارت 2.5 میلیارد دلار، افغانستان 1.6 میلیارد دلار و هند 1.4 میلیارد دلار است.

وی افزود: کشور ایتالیا در میان 10 کشور اول هدف کالاهای صادراتی ایران است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: بیشترین صادرات ما به قاره آسیا با 92.6 درصد است، همچنین پنج درصد به اروپا و دو درصد به آفریقاست و صادرات کشور به آمریکا و اقیانوسیه بسیار پایین است.

وی گفت: واردات کشور در هشت ماه سال جاری 34 میلیارد و 225 میلیون دلار بوده اما فاصله صادرات و واردات ما کم شده که نقطه قوتی در تجارت کشور است.

افخمی راد  افزود: خرید ارز صادراتی از طریق صرافی های بانکهای ایرانی در داخل کشور انجام می شود و همچنین صدور ضمانت نامه ها برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی نیز در حال پیگیری و تسهیل است و مشکل خروج ماشین آلات برای فعالیت های خدمات فنی و مهندسی حل شد.



کد خبر 231155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =