نخستین قرارداد تولید شیل گس در مصر به امضا رسید

دولت مصر، نخستین قرارداد تولید شیل گس در منطقه صحرای غربی را با دو شرکت شل مصر و آپاچی امریکا، امضا کرد.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی عربیک، این قرار داد میان طارق الملا، مدیر عامل شرکت ملی نفت مصر، تام ماهر، مدیر عامل شرکت آپاچی و آیدن مورفی مدیر عامل شرکت شل مصربه امضا رسید.

الملا، در این باره تصریح کرد: این نخستین پروژه تولید شیل گس در شمال شرق منطقه ابوالغرادیق در صحرای غربی مصر به شمار می رود و سرمایه گذاری پیش بینی شده در آن حدود 30 تا 40 میلیون دلار محاسبه شده است.

برای تولید گاز از این پروژه با ترکیبی از لایه های منسجم زمین شناسی، به حفاری افقی و شکست هیدرولیک چند وجهی که در آمریکا برای استخراج شیل گس استفاده می شود، نیازاست.

در این زمینه، شریف اسماعیل، وزیر نفت مصر، تاکید کرد که این پروژه با تولید شیل گس از سازندهای منسجم زمین شناسی که در مساحت پهناوری از صحرای غربی مصر قرار گرفته است، افق های جدیدی در حوزه تولید شیل گس پیش روی مصر قرار می دهد.

مصر، دومین تولید کننده گاز در افریقا، پس از الجزایر، به شمار می رود، این در حالی است که بخش انرژی مصر به شدت تحت نفوذ شرکتهای خارجی فعال در این کشور قرار دارد.

از جمله شرکتهای بین المللی فعال در بخش انرژی مصر می توان به شرکتهای ایتالیایی «انی» و «ادیسون» و شرکتهای انگلیسی «بی پی» و «بی جی گروپ» اشاره کرد.

افزایش مصرف انرژی در مصر در کنار بی میلی شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی این کشور تا زمان تسویه و پرداخت بدهیهای میلیارد دلاری دولت مصر با آنها، این کشور را طی سالهای گذشته از یک صادرکننده عمده انرژی به یک وارد کننده بزرگ بدل کرده است.

کد خبر 231156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =