عرضه ها در بورس کالا متعادل است

عرضه محصولات متنوع در بورس کالای ایران از سوی مجتمعهای پتروشیمی متعادل بوده و با نظم در حال انجام است.

 به گزارش شانا، محمد بساق زاده اظهار کرد: شرکتهای پتروشیمی با برنامه ریزی منظم و مطلوب انواع محصولات را در بورس کالای ایران عرضه می کنند و تعادل در بازار وجود دارد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: عرضه محصول از سوی مجتمعها افزایش یافته و تقاضاهای کاذب در بازار از میان رفته است و می توان گفت که عرضه و تقاضا به تعادل مناسبی رسیده و پایدار است.

وی با بیان این که مصرف کنندگان واقعی اکنون در بازار درخواست خرید دارند، گفت: خروج واسطه ها سبب شده تا معامله ها با شفافیت کامل انجام شود و افزون بر بورس کالا شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز بر نحوه معامله ها نظارت دارد و بازار محصولات پتروشیمی کشور با ثبات بوده است و در آرامش بسر می برد.

بساق زاده افزود: اکنون معامله‌ محصولات پلیمری و شیمیایی در بورس کالا روند قابل قبولی دارد و افزایش حجم عرضه‌ها، منطقی تر و شفاف‌تر شدن بازار، حذف واسطه‌گری و آزادی عمل بیشتر برای مصرف‌کننده واقعی در بورس کالا مهم‌ترین دستاوردهای دستورالعمل وزارت صنعت است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، براساس ابلاغیه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به مدیرعامل بورس کالای ایران، در مورخ ١٢ تیرماه ٩٣ آمده است: پیروجلسه نهم تیرماه ١٣٩٣ شورای عالی بورس و حسب نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار و جلوگیری از دلالی و واسطگی، و ملاحظه درصدی تخفیف برای مصرف کنندگان داخلی محصولات پتروشیمی، قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران براساس فرمول زیر تعیین می‌شود: معادل ریالی ارز آزاد * ٩٥ درصد * میانگین قیمت فوب خلیج فارس = قیمت پایه در بورس؛ باتوجه به تعدیل نرخهای پایه و همچنین به منظور رصد کردن مداوم بازار و تأمین نیاز داخلی، کلیه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی، اعم از دولتی و خصوصی موظفند همه محصولات خود را از طریق بورس کالا عرضه کنند.

در تبصره این ابلاغیه آمده است: در صورتی‌که محصولات عرضه شده در بورس کالا در دو مرحله پیاپی عرضه به فروش نرسد، واحد عرضه‌کننده مجاز است به همان میزان که فروش نرفته، در خارج از بورس به فروش رساند.

کد خبر 231160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =