ایرلاینها بیش از یک میلیارد لیتر سوخت تحویل گرفتند

مقدار سوخت تحویلی به شرکتهای هواپیمایی مسافر بر (ایرلاینها) ایرانی و خارجی از ابتدای امسال تاکنون، به بیش از یک میلیارد لیتر رسیده است.

رئیس اداره کل سوختگیری هواپیمایی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، به خبرنگار شانا، گفت: در این بازه زمانی، یک میلیارد و 50 میلیون لیتر سوخت هواپیما به شرکتهای هواپیمایی مسافر بر ایرانی و خارجی تحویل شده است.

علی هرندی تصریح کرد: 945 میلیون لیتر از مجموع سوخت تحویلی به ایرلاینها در این بازه زمانی به شرکتهای هواپیمایی ایرانی و 105 میلیون لیتر بقیه نیز به ایرلاینهای خارجی مربوط می شود.

وی تصریح کرد: با گذشت نزدیک به 9 ماه از سال، 145 هزار و 217 مورد سوختگیری از طریق واحدهای مستقر در فرودگاههای کشور انجام شده است.

هرندی شمار سوختگیری هواپیماها را در مدت مشابه پارسال، 189 هزار و 337 فروند اعلام و اظهار کرد: مقایسه آماری سوختگیری هواپیماها نشان می دهد، امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، 44 هزار و 120 فروند کاهش یافته است.

رئیس اداره کل سوختگیری هواپیمایی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، دلیل این کاهش را بهره گیری از ناوگان هواپیماهایی خواند که مصرف سوخت آنها بهینه و کمتر شده است.


کد خبر 231162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =