صادرات نفت خام اربیل به 500 هزار بشکه در روز می رسد

وزیر منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق، امروز (چهارشنبه 26 آذر ماه) اعلام کرد: اربیل تا پایان سه ماهه نخست سال 2015، صادرات نفت خام خود را به 500 هزار بشکه در روز افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز عربیک، آشتی هورامی، در کنفرانس خبری لندن، گفت: اقلیم کردستان عراق با صادرات روزانه 500 هزار بشکه نفت خام در پایان سه ماهه نخست سال آینده، به عنوان شریک در تامین بودجه عمومی عراق به شمار می رود.

هورامی، تصریح کرد: تا کنون مشکل صادرات مستقل نفت خام از سوی اربیل، به عنوان یک صادر کننده مستقیم، حل نشده است اما این نخستین بار است که ما نسبت به امکان حل و فصل این اختلاف دیرینه امیدواریم.

توافق میان بغداد و اربیل، راه را برای افزایش صادرات نفت عراق به بیش از سه میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه در روز که بالاترین سطح صادرات از سال ١٩٧٩ تا کنون به شمار می رود، باز کرده است.

بر اساس این توافق اربیل موظف است روزانه ٢٥٠ هزار بشکه نفت از میدانهای نفتی اقلیم کردستان و ٣٠٠ هزار بشکه از میدان های نفتی کرکوک به بندر جیهان ترکیه صادرات کند.

توافق انجام شده میان اربیل و بغداد، ٢٣ میلیارد دلار از بودجه عمومی عراق در سال ٢٠١٥ را در اختیار اقلیم کردستان عراق قرار می دهد.
کد خبر 231165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =