خودکفایی منطقه 8 عملیات انتقال گاز در بخش تعمیرات تاسیسات

با هدف اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از کالاهای وارداتی، کارشناسان منطقه 8 عملیات انتقال گاز موفق شدند گام دیگری را در بخش تعمیرات و خودکفایی بردارند.

یداله بایبوردی، مدیر منطقه 8 انتقال گاز اعلام کرد: به منظور صرفه جویی و استفاده بهینه از امکانات موجود و مدیریت زمان، ایرادهای نوسان دور توربینهای SGT600  تاسیسات تقویت فشار گاز هشترود که پیش از این از طریق شرکتهای بیرونی تعمیر می شد، توسط کارکنان منطقه رفع و در چرخه انتقال گاز قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین کارشناسان این منطقه در کمترین زمان ممکن موفق شدند سولونوئیدهای ضد انفجار اکچیوتر شیرهای اصلی تاسیسات تقویت فشار گاز را داخل سازی کرده و کارتهای VME سیستمهای کنترل MARK-VI که بر اثر صاعقه زدگی دچار آسیب جدی شده بود، علاوه بر تعمیر و آماده بهره برداری نسبت به ساخت داخل آنها نیز اقدام کنند.

وی با اشاره به توانمندی نیروهای داخلی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از هزینه بالا در تامین قطعات یدکی از خارج از کشور و تداوم خودکفایی در بخش فعالیتهای تعمیراتی، اکثر خدمات مربوط به تعمیر و بازسازی سیستمهای کنترل و ابزاردقیق توربینهای موجود توسط پرسنل منطقه 8 انجام و صرفه جویی قابل ملاحظه ای عاید کشور می شود.

بایبوردی تصریح کرد: با توجه به سردسیر بودن مناطق شمالغرب کشور و نگرانی از احتمال افت فشار و قطع گاز مشترکان در فصول سرد سال که با کاهش دما و پیک مصرف گاز پدید می آید؛ خودکفایی در بخش تعمیرات و انجام زودهنگام آن، ضمن رفع نگرانیهای موجود، قابلیت اطمینان و پایداری انتقال گاز را در منطقه تحت پوشش، افزایش می دهد.

کد خبر 231169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =