برگزاری همایش روز ملی حمل و نقل در مناطق نفتخیز جنوب

همایش بزرگداشت روز ملی حمل و نقل با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و تعدادی از مسئولان پلیس راهور نیروی انتظامی روز چهارشنبه ( 26 آذرماه) در باشگاه نفت اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب در این همایش مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به تاریخچه صدور فرمان امام خمینی(ره) در 26 آذرماه 1362 مبنی بر اعزام کامیونها به بنادر جنوب کشور در دوران دفاع مقدس گفت: ترابری در آن دوران دوشادوش رزمندگان  از انجام وظیفه خود در دفاع از کیان اسلامی سرفراز بیرون آمد.

بیژن عالیپور با بیان این که ترابری شرکت ملی مناطق نفتخیز در عملیات کنترل و مهار فوران چاهها همواره سربلند بوده است، افزود: مهار چاههای دهلران و چاه 50 اهواز در دوران دفاع مقدس، دلالت بر تعهد و تخصص و جانفشانی کارکنان این شرکت در آن دوران داد.

 وی با تاکید بر  ضرورت به کارگیری روشهای نوین ترابری، اظهار کرد: با در نظر گرفتن عمر مفید خودروها و دستگاههای سبک و سنگین و ماشین آلات ترابری، ضروری است تا موضوع  روز آمدکردن این ناوگان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 در این همایش، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: استان خوزستان بی شک آوردگاه زیباترین دلاورمردیها، جانفشانیها و ایثارگریهای جوانان این مرز و بوم در 8 سال دفاع مقدس بود .

سرهنگ علیرضا جهانگیری در بخشی از سخنانش با بیان این که هم اکنون میان نیروی انتظامی و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مساعدت و همکاری مناسبی در حوزه راه و حمل و نقل جاده ای وجود دارد افزود: به دلیل وجود تجهیزات سنگین در مناطق نفتخیز جنوب  رعایت ایمنی در حمل و نقل این تجهیزات از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی اظهار کرد: به این لحاظ که استان خوزستان از نظر جایگاه صنعتی و فرهنگی یکی از پر رفت و آمد ترین استانهای کشور محسوب می شود، ضرورت دارد تا بهسازی و نوسازی محور های مواصلاتی این استان با جدیت بیشتری دنبال شود .

مدیر عامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت نیز در این همایش با اشاره به نقش مهم این شرکت در پشتیبانی از تولید، افزود: این شرکت با راهبری عملیات مختلف ترابری از جمله جابجایی دکلهای حفاری، حمل مواد سوختی، مواد شیمیایی و لوله های جداری و  تامین کامیونهای باری،  نقش مهمی در پیشبرد اهداف بزرگترین  شرکت تولید کننده نفت کشور دارد.

 مراد کمالی با بیان این که شرکت خدمات ترابری و پشتبانی نفت به عنوان نخستین ناوگان تخصصی حمل و نقل در کشور شناخته می شود، گفت: هم اکنون توسعه آموزشهای تخصصی، ارتقای سمتهای سازمانی و نوسازی ناوگان از مهمترین برنامه های این شرکت به شمار می رود .

 در پایان این همایش، از 37 نفر از فعالان بخشهای مختلف ترابری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اهدای لوح، قدردانی شد.

  در حاشیه این گردهمایی، نمایشگاه عکسی از نقش شرکت ترابری نفت در دوران دفاع مقدس و بازسازی برگزار شد که مورد توجه شرکت کنندگان در همایش قرار گرفت .

 

کد خبر 231176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =