شورون حفاریهای قطبی خود را متوقف کرد

غول نفتی شورون به دلیل سقوط قیمت نفت در ماههای گذشته، روز چهارشنبه (26 آذرماه) در نامه ای رسمی اعلام کرد که حفاری در پروژه های نفتی قطب شمال را متوقف می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت نفتی شورون آمریکا فعالیتهای حفاری خود را در مناطق قطبی کانادا به حال تعلیق در می آورد زیرا با سقوط قیمت نفت "بی اعتمادی اقتصادی در صنعت نفت" رخ داده است.

این شرکت روز چهارشنبه (26 آذرماه) در نامه ای به اداره ملی انرژی کانادا، انصراف خود را از شرکت در جلسه تفهیم قوانین حفاری در قطب اعلام کرد که دلیل آن را عقب نشینی از برنامه حفاری در بلوک نفتی EL 481 عنوان کرده است.

حفاری این پروژه نفتی یکی از بزرگترین فعالیتهایی بوده است که در 6 ماه گذشته و به دلیل سقوط قیمت نفت متوقف شده است. این در حالی است که شرکتهای نفتی بسیاری تاکنون بودجه خود را برای سال 2015 میلادی کاهش داده اند.

شورون در نامه ای به اداره ملی انرژی کانادا نوشت: شورون برنامه های حفاری را در EL 481 برای مدت نامشخصی به حال تعلیق در می آورد. سخنگوی شورون مدتی بعد، وجود این نامه را مدتی تایید کرد.

براساس اطلاعات، شورون از سال 2009 میلادی برنامه ریزی برای حفاری در این میدانهای نفتی را آغاز کرده بود و انتظار می رفت این فعالیت تا سال 2020 به سرانجام برسد.

کد خبر 231180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =