۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
  • کد خبر: 231181
بازنگری عراق در برنامه عرضه نفت خود

مقامهای عراقی از احتمال بازنگری در برنامه نفتی عراق خبر دادند و اعلام کردند که مبارزه با داعش و شرایط بازار این کشور را ناگزیر از عقب نشینی از برنامه هایش می کند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، روش شایاس، معاون نخست وزیر عراق، روز چهارشنبه (26 آذرماه) اعلام کرد که سقوط قیمت نفت و افزایش هزینه های مبارزه با داعش در نهایت عراق را به بازنگری برنامه تولید نفت وا می دارد.

شایاس در سخنان خود در کنفرانسی در لندن، گفت: شاید اکنون زمان آن باشد که برنامه رویایی خود را برای تولید نفت بررسی کنیم.

این مقام سیاسی عراق اما جزئیاتی از اقدام عراق ارائه نداد.

این در حالی است که مقامهای اقلیم کردستان عراق نیز پیش از این پیش بینی کرده بودند که تولید و صادرات نفت این منطقه در ماههای آتی افزایش می یابد.

انتظار می رود عراق بیش از هر کشور دیگری در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تا پایان دهه جاری میلادی، افزایش تولید نفت داشته باشد.

آلکس هرلینگهاس، تحلیلگر ارشد دی زی بانک، گفت: کاهش قیمت نفت موجب توقف برخی پروژه های نفتی می شود، این موضوع در آینده نه چندان دور به نفع صنعت نفت نخواهد بود، در همین حال موضوع  نفت بلاتکلیف عراق، مشکلات این کشور را آسان نمی کند.

وزیر نفت پیشین عراق در ماه ژوئن 2014 اعلام کرده بود که تولید نفت کشورش تا سال 2018 به روزانه هشت میلیون و 400 هزار بشکه می رسد.

بر اساس اطلاعات سازمان بازاریابی و فروش نفت عراق (سومو)، این کشور در ماه گذشته میلادی روزانه سه میلیون بشکه نفت تولید کرد.

شایاس در ادامه سخنان خود در لندن، گفت: ما متعهد به پیشبرد برنامه های خود در زمینه تولید و صادرات نفت خام، در این شرایط اقتصادی حیاتی هستیم.

آژانس بین المللی انرژی نیز در تازه ترین برآوردهای خود اعلام کرده بود که عراق در دهه آینده می تواند 60 درصد از تولید نفت اوپک را بر عهده بگیرد اما باید توجه کرد که مبارزه با داعش یکی از تهدیدات جدی برای برنامه های نفتی این کشور محسوب می شود.

 

کد خبر 231181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =