۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
  • کد خبر: 231182
عربستان به سرمایه گذاری ادامه می دهد

وزیر اقتصاد عربستان روز چهارشنبه (26 آذرماه) اعلام کرد که با وجود سقوط قیمت نفت، این کشور به سرمایه گذاریهای کلان خود ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی عرب نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالعزیز العصف، وزیر اقتصاد عربستان، روز چهارشنبه (26 آذرماه) اعلام کرد که کشورش باوجود سقوط قیمت نفت به سرمایه گذاری بسیار بزرگ خود در همه بخشها ادامه می دهد.

عزیز این سخنان را درست پس از نهایی کردن برنامه بودجه سال 2015 عربستان بر زبان آورد و اعلام کرد که بودجه بزودی به مجلس ارائه می شود. تحلیلگران معتقدند که بودجه این کشور تا روز دوشنبه هفته آینده (یکم دیماه 93) در مجلس تصویب می شود.

عربستان بزرگترین اقتصاد را در میان کشورهای عرب در اختیا دارد و در همین حال بزرگترین تولیدکننده نفت در میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

وزیر اقتصاد عربستان گفت: بودجه در زمان چالش برانگیزی در اقتصاد جهانی ارائه می شود، اما مازاد و ذخیره درآمد کشور در سالهای گذشته به  بودجه عمق و جهت داده است، به این ترتیب در صورت نیاز، این ذخایر به کمک می شتابند.

وی افزود که با ادامه این راهبرد، می توانیم پروژه های بزرگ اجتماعی را در زمینه های سلامت، آموزش، خدمات اجتماعی، توسعه و امنیت اجرا کنیم.

مقام عرب گفت: این هزینه ها در کنار فعالیتهای بخش خصوصی، موجب رشد اقتصادی کشور می شود.

 

کد خبر 231182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =