هماهنگی برای ساخت 10 گروه کالای اولویت دار صنعت نفت بی سابقه بوده است

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت، گفت: اقدامات انجام شده در سه ماه اخیر برای هماهنگی پیش زمینه های ساخت 10 گروه کالای اولویت دار صنعت نفت و برگزاری مناقصه ساخت داخل آنها ، اقدامی بزرگ و بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد رضا مقدم امروز در سمینار ارتقاء توان ساخت داخل 10 گروه خانواده کالا و تجهیزات اولویت دار صنعت نفت با تاکید براینکه برای اجرای این مهم قدمهای حساسی را پیش رو داریم، گفت: ادامه کار ما تا برگزاری مناقصه و پس از آن بسیار فشرده خواهد بود و برگزاری این سمینار برای هماهنگی بیشتر بین سازندگان و خریداران و مجموعه وزارت نفت بوده ات تا مشکلی در ادامه وجود نداشته باشد.

مقدم با بیان اینکه، اقدامات انجام شده در سه ماه اخیر برای هماهنگی پیش زمینه های ساخت 10 گروه کالای اولویت دار صنعت نفت و برگزاری مناقصه ساخت داخل آنها ، اقدامی بزرگ و بی سابقه بوده است ، گفت: این اقدام بزرگ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و دقیقا مطابق با انتظاراتی است که از صنعت بزرگ نفت می رود و ما قطعا با همکاری و همراهی بیشتر در این زمینه می توانید به موفقیت برسیم.

معاون وزیر نفت افزود: با برگزاری این سمینار به اقداماتی که تاکنون انجام شده رسمیت بخشیدیم و امیدواریم با این اقدامات و رسمتی که به امور داده ایم کارمان تا پایان تضمین شود و همه گروه های درگیر به طور کامل به تعهداتشان عمل کنند. در بخشهای مختلف صنعت کشورمان از جمله صنایع دفاعی و هسته ای پیشرفتهای بسیار زیادی داشته ایم اما متاسفانه این پیشرفت در حوزه صنعت نفت و یا خودرو چشمگیر نبوده و باید بتوانیم این کمبودها را جبران کنیم.

مقدم به مسئله "تفرق" به عنوان یکی از آسیبهای جدی در حوزه صنعت به خصوص صنعت نفت اشاره کرد و گفت: مسئله تفرق و جزیره ای کار کردن همواره ما را از وحدت رویه دور کرده و من به شخصه همواره از تمرکز دوری کرده ام و اعتقادی به تمرکز ندارم. در مورد این پروژه بزرگ ساخت 10 گروه کالای اولویت دار صنعت نفت هم اصل را بر مشارکت و توجه به درخواست سازندگان داخلی گذاشته ایم. ضمن اینکه وزیر نفت هم تاکید کرده که نیازی به دخالت و ورود من نیست و خودتان می توانید امور این پروژه مهم را مدیریت کنید.

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت با اشاره به دو گروه از کشورها که تولید کننده و یا استفاده کننده از کالاها و تجهیزات هستند، گفت: کشورهایی که خودشان تولید کننده دانش هستند با توسعه علم و فناوری حوزه های پیشروانه صنعت را در دست می گیرند و این همان دانش بنیادین است که در انحصار تعداد اندکی از کشورهاست و با آن کشورهای دیگر ، که استفاده کننده از دانش هستند را تحت کنترل خود در می آورند.

وی تاکید کرد: در دهه های اخیر بسیاری از کشورها مسیر خود را به سمت تولید دانش چرایی و توسعه علم و فناوری و دانش بنیادین برده و توانسته اند خودشان تولید کننده علم شده و از بسیاری وابستگی ها دور شوند. همین الگو را باید در مورد صنعت نفت نیز جاری کنیم و قطعا نتایج این اقدام مهم در تولید 10 قلم کالای اولویت دار صنعت نفت ، برای تحقق اهداف بزرگ صنعت نفت موثر و مفید خواهد بود.

کد خبر 231185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =