قیمت بنزین در بازار آسیا کاهش یافت

بالارفتن حجم عرضه بنزین از سوی پالایشگران فعال در آسیا و خاورمیانه در هفته منتهی به 8 دسامبر(دوشنبه، 17آذرماه) سبب کاهش قیمت بنزین در بازار آسیا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، کاهش تقاضای بنزین بویژه در اندونزی از یک طرف، و بالارفتن حجم عرضه این فرآورده نفتی از سوی پالایشگران فعال در آسیا و خاورمیانه از طرف دیگر، سبب کاهش قیمت بنزین در آسیا شده است.

همچنین عرضه ناکافی نفت‌ کوره در این بازار، مانع از تاثیر جدی افت قیمت نفت‌خام در کاهش قیمت این فرآورده نفتی شده است.

پیش بینی افزایش عرضه گازوییل که بیشتر به دلیل بالا رفتن ظرفیت پالایشی در منطقه خلیج فارس اتفاق افتاده ، افت قیمت گازوییل را به دنبال داشته است.

کاهش صادرات بنزین اروپا به بازار آمریکا

پیش‌بینیهای صورت گرفته در خصوص نبود تقاضای زیاد برای بنزین در هفته‌های آتی و کاهش شدید صادرات این فرآورده نفتی به بازارهای آمریکا و غرب آفریقا که بیشتر به دلیل بالابودن نرخ اجاره نفتکشها برای حمل بنزین به این دو بازاراست، نه تنها افت قیمت بنزین را به دنبال داشته است، بلکه باعث کاهش بیشتر قیمت آن در مقایسه با افت قیمت نفت‌خام شده است.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، عرضه مازاد سوخت دیزل و گازوییل در این منطقه که عمدتاً از سوی پالایشگران فعال در روسیه بوده است، افت قیمت این فرآورده نفتی را موجب شده است. این در حالی است که هوای معتدل و نه چندان سرد اروپا نیز که کاهش تقاضا برای این نوع سوختها را به دنبال داشته، عامل دیگری برای کم شدن قیمت این دو فرآورده میان تقطیر در بازار اروپا بوده است.

عرضه مازاد نفت کوره در این منطقه، همراه با توقفهای ناگهانی برخی واحدهای پالایشگاهی که از نفت‌کوره به عنوان خوراک استفاده می‌کنند، باعث افت شدید قیمت این فرآورده سنگین پالایشگاهی در بازار اروپا شده است.

                            

کد خبر 231193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =