رویکرد دولت درمورد بازار سرمایه، مثبت و حمایتی است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار پیگیری جدی به منظور رفع برخی ابهامها و مشکلات صنایع کلیدی بورس را اولویت برنامه سازمان در کوتاه مدت دانست و رویکرد دولت را درمورد بازار سرمایه، مثبت و حمایتی خواند.

به گزارش شانا،  محمد فطانت رئیس جدید سازمان بورس، با بیان این که امروز، بازار سرمایه  افزون بر اثرپذیری از شرایط کلی حاکم بر اقتصاد، از برخی ابهامها و مشکلات در صنایع کلیدی مانند صنایع پالایشی، پتروشیمی، معدن و بانکداری رنج می برد، اظهار کرد: بر همین اساس تلاش خواهد شد تا در کوتاه مدت، این موضوع به صورت جدی پیگیری و با رعایت دغدغه های سرمایه گذاران تعیین تکلیف شود.

وی  افزون بر اقدامهای کوتاه مدت، رویکرد بلندمدت سازمان را مبنی بر شتاب بخشی به روند توسعه بازار سرمایه در مسیر افزایش جایگاه این بازار در نظام اقتصادی، به صورت جدی در دستور کار دارد و برنامه های مشخصی نیز در این حوزه وجود دارد که در آینده نزدیک، به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

رییس سازمان بورس تعامل مستمر با ذینفعان بازار سرمایه و نیز نهادهای تصمیمگیر در بدنه دولت و مجلس را از راهبردهای محوری سازمان بورس برشمرد و تصریح کرد: رویکرد دولت در قبال بازار سرمایه، رویکردی مثبت، حمایتی و در راه بهبود اعتماد سرمایه گذاران به این بازار است.

فطانت افزود: دولت اعتقاد جدی دارد که باید نقش بازار سرمایه در تأمین مالی افزایش یابد و این موضوع، یعنی تقویت بازار اولیه، جز ازطریق تقویت بازار ثانویه امکان پذیر نیست و بازار ثانویه نیز زمانی تقویت خواهد شد که با حداقل کردن ریسک بازار، بویژه ریسکهای سیستماتیک، انگیزه لازم برای سرمایه گذاران، اعم از حقوقی و حقیقی به منظور ورود در بورس ایجاد شود، از این رو همه آنچه که از سوی دولت محترم و سایر نهادهای تصمیمگیر، در  مسیرتحقق این مهم باید انجام شود، به صورت عملیاتی و با جدیت پیگیری خواهد شد.

رییس سازمان بورس با اشاره به این که خوشبختانه، سرمایه انسانی متخصص در مجموعه سازمان بورس و سایر ارکان و نهادهای فعال در بازار سرمایه حضور دارند،ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از ظرفیتهای ارزنده موجود در بدنه بازار سرمایه و حمایت عملیاتی نهادهای اثرگذار بر بازار، شاهد بهبود مستمر روند بازار سرمایه در آینده باشیم. 

کد خبر 231200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =