آماده افزایش مشارکت در توسعه صنعت برق هستیم

شرکتهای فعال در صنعت برق ایران آمادگی دارند تا مشارکت خود را در مسیر توسعه این صنعت با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی افزایش دهند.

رئیس هیئت مدیره سندیکای برق ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: شرکتهای عضو سندیکا با توجه به زیرساختهای موجود  آمادگی دارند تا با وجود  تمام چالشهای موجود وزارت نیرو را در راه توسعه صنعت برق ایران یاری کنند.

علیرضا کلاهی افزود:خوشبختانه همکاری و تعامل بخش خصوصی با وزارت نیرو مطلوب است و در تلاش هستیم  مشکلاتی را که به دلیل بدهیهای وزارت نیرو به پیمانکاران به وجود آمده است برطرف کنیم و به تازگی بخشی از بدهیها پرداخت شده است.

 وی ادامه داد: بخشی از بدهی پرداخت شده در قالب تهاتر و به شرکتهای بزرگ بوده است اما شرکتهایی که بدهیهای زیر  10 میلیارد تومان دارند و با مشکلات زیادی رو برو هستند همچنان در انتظار دریافت طلب خود هستند و امید است که وزارت نیرو با برنامه ریزی بتواند به تعهدهای مالی خود در کمترین زمان ممکن عمل کند.

رئیس هیئت مدیره سندیکای برق ایران با بیان این که افزایش صادرات تجهیزات و کالاهای تولیدی در صنعت برق ایران می تواند اقتصاد کشور را متحول کند گفت:ظرفیتهای صادراتی خوبی بویژه در کشورعراق  وجود دارد و در صورت حمایت دولت می توانیم در بازارهای بین المللی حضوری فعالتر داشته باشیم.

کلاهی  ادامه داد: برآوردها نشان می دهد کشور عراق بیش از 20 میلیارد دلار ظرفیت واردات خدمات فنی و مهندسی دارد و امیدواریم ما نیز مانند رقبای منطقه ای خود بتوانیم بیش از پیش در عراق حضور داشته باشیم و در صورت حضور در این کشور شرکتهای توانمند ایرانی می توانند 10 تا 15 میلیارد دلار از این بازار را در دست بگیرند.

رئیس هیئت مدیره سندیکای برق ایران  تصریح کرد: اکنون حدود ١٠ درصد از بازار برق عراق در اختیار شرکتهای ایرانی است.

وی ادامه داد: این بازار  بزرگ و پراهمیت می‌تواند موتوری محرک برای صنعت برق کشورمان و توسعه صادرات صنعتی و با ارزش افزوده بالا باشد و نقشی اساسی در رشد صنعتی کشور و ایجاد فرصتهای شغلی برای جمعیت جوان ایران باشد.

 کلاهی اظهار کرد: دولت با همکاری بانکها می تواند بخش بزرگی از مشکلات و چالشهای بخش خصوصی را برطرف کند و در بودجه سال آینده امیدواریم  به توسعه صنعت برق ایران که نقشی بزرگ در توسعه اقتصادی کشور دارد با نگاهی ملی توجه بیشتری شود.

کد خبر 231201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =