تهیه برنامه زمانبندی نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی

شورای سیاستگذاری خودرو با هماهنگی وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست و براساس برنامه توزیع سوخت مناسب برنامه زمانبندی طرح نصب فیلتر دوده DPF روی خودروهای دیزلی را تهیه و به دولت ارائه می کند.

به گزارش شانا، در بیست و سومین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت و اعضای شورا تشکیل شد، شرکت کنندگان در مصوبه ای تصویب کردند که با هماهنگی وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست و بر اساس برنامه توزیع سوخت مناسب و ایجاد زیرساختهای مورد نیاز برنامه زمانبندی طرح نصب فیلتر دوده DPF روی خودروهای دیزلی تهیه و به دولت ارائه شود.

ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو  گفت : در این نشست همچنین در باره بحث افزایش سهم ساخت داخل خودرو در کشور با توجه به دیدگاههای ارائه شده، لزوم هماهنگی و همکاری تنگاتنگ خودروسازان و قطعه سازان مورد تاکید قرار گرفت .

قربانی افزود : با توجه به  سرمایه گذاریهای صورت گرفته،  چه در زمینه قطعه سازی و چه در زمینه خودرو، باید به شکلی برنامه ریزی کرد  که با تولید پلتفرم داخلی و محدودیت در تعداد خودرو و خودروساز به دلیل توجه به تیراژ اقتصادی ، توان ساخت داخل را افزایش داد.

به گفته سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو  ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این نشست تاکید کرد: مواردی همچون طراحی و مهندسی و صادرات باید در برنامه همه خودروسازان و قطعه سازان قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد:  در این جلسه محمدرضا نعمت زاده با اشاره به تجربه های کشورهای صاحب صنعت خودرو ، تعداد زیاد خودروسازان در کشور به صلاح نبوده و  باید برای اقتصادی کردن تولیدات این صنعت به سمت ادغام و مشارکت حرکت کنیم و به  این معنا که افزایش خودروسازان با تیراژ کم و پایین ،کشور را به سمت خودروسازشدن سوق نخواهد داد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اصلاح وضع موجود گفت :  به هیچ وجه صلاح نیست از صفر شروع کنیم بلکه باید با جبران کاستیها براساس اهداف تعیین شده و برنامه اجرایی حرکت کنیم.

 نعمت زاده افزود:  مشارکتهای بین المللی و صادرات یک ضرورت است و مشارکتهای تکنولوژیک با خارجیها به شرط توسعه صادرات به نفع  صنعت خودرو ایران است.

کد خبر 231202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =