۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
  • کد خبر: 231223
قیمت نفت، دومین بار در هفته گذشته افزایش یافت

قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه (28 آذرماه) دومین بار در هفته جاری بالا رفت اما تحلیلگران معتقدند این اتفاق ادامه نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک،  قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه (28 آذرماه) نزدیک به پنج درصد افزایش یافت که بیشترین مقدار افزایش در دو سال گذشته به حساب می آید.

افزایش خرید محموله های کوتاه مدت پیش از پایان مهلت محموله های نفتی ماه ژانویه آمریکا موجب بالا رفتن فشار بر بازاری شد که در 6 ماه گذشته به وسیله فروشندگان اشباع شده بود، همینطور فروش محموله های سبکتر از معمول نیز بر بالا رفتن قیمت نفت تاثیر گذاشت.

در حالی که بسیاری از معامله گران نفتی معتقدند که قیمت نفت 60 دلار برای هر بشکه کف قیمتهاست، همچنان برخی تحلیلگران این موضوع را باور ندارند.

جین مکجیلیان، تحلیلگر ارشد موسسه تریدیشن انرژی، گفت: این اتفاق به شکل اجباری می افتد زیرا همچنان هیچیک از شاخصهای اساسی بازار در زمینه عرضه و تقاضا تغییر نکرده است، فکر می کنم هجوم برای خرید محموله های ماه آتی دبلیو تی آی و افزایش قیمت نفت،برای دومین بار اتفاقی است.

قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه (28 آذرماه) دو دلار و 11 سنت یا 3.4 درصد افزایش یافت و به 61 دلار و 38 سنت برای هر بشکه رسید. قیمت این نفت پس از معاملات نیز به رشد قیمت ادامه داد و تا مرز 62 دلار و 66 سنت بالا رفت.

بهای نفت دبلیو تی آی آمریکا نیز با دو دلار و 41 سنت افزایش در پایان معاملات روز جمعه (28 آذرماه) به 56 دلار و 52 سنت رسید.

کد خبر 231223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =