دولت کاهش آلودگی هوا رابه طور جدی پیگیری می‌کند

دولت برنامه‌ها و سیاستهای کاهش آلودگی هوا را به طور جدی پیگیری می‌کند.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به آلودگی هوا در زمستان امسال گفت: با پیش گرفتن سیاستها و برنامه‌های دولت و سازمان حفاظت محیط زیست، وضع هوا نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است و در بسیاری از شاخصهای آلاینده، میزان خطر و شرائط ناسالم را نداشته‌ایم.

وی افزود: تنها در شاخص ذرات زیر 2.5 میکرون، آلودگیها وجود دارد، البته منشا ذرات زیر 2.5 میکرون احتراق سوخت و احتراق ناقص سوخت و بخشی هم به دلیل گرد و غبار است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: دولت برنامه‌ها و سیاستهای کاهش آلودگی هوا را پیگیری می‌کند و در جهت کاهش آن تلاش جدی دارد.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، ابتکار استفاده از حمل و نقل عمومی را راهکاری برای مقابله با آلودگی هوا دانست و تصریح کرد: وقتی همزمان از 5 میلیون خودرو و موتوسیکلت استفاده می‌کنیم قطعا این آلودگیها پیش می‌آید و باید تلاش کنیم در زمینه الگوی حمل و نقل و ترافیکی به سمت حمل و نقل عمومی حرکت کنیم و این محقق نخواهد شد مگر با کمک و خواست مردم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: گزارشهایی را در برخی شهرها و تهران داشته‌ایم که برخی صنایع شبانه باعث ایجاد آلودگی و یا تخلیه پساب صنعتی می‌شوند، در همین خصوص، سازمان حفاظت محیط زیست گروه بازرسی را ایجاد تا به صورت جدی این موضوع را بررسی کنند و اگر این موضوع مشخص شود به طور قاطع با صنایع آلاینده برخورد قانونی خواهد شد، بنابراین انتظار ما از صنایع این است که به همراهی خود با سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرای قوانین و مقررات همانند گذشته ادامه دهند.

کد خبر 231224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =