۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
  • کد خبر: 231229
عراق تولید نفت خود را افزایش می دهد

مقامهای عراقی اعلام کردند در صورت ادامه افت قیمت نفت، مجبور به افزایش تولید نفت هستند تا از این راه هزینه سنگین جنگ با داعش را جبران نمایند.

به گزارش پایگاه اینترنتی هلنیک شیپینگ نیوز به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، رواش شایاث، معاون نخست وزیر عراق، روز جمعه (28 آذرماه) اعلام کرد که سقوط قیمت نفت و هزینه مبارزه با داعش ممکن است این کشور را مجبور به افزایش تولید نفت خود کند.

این مقام عراق گفت: ممکن است ارزیابی دوباره برنامه های تولید نفت ما در پنج سال آینده ضروری باشد. در همین حال، شایاث اعلام نکرد که کشورش چه اقدامهایی در این زمینه انجام خواهد داد.

از سوی دیگر، مقامهای اقلیم کردستان عراق نیز از افزایش تولید و صادرات نفت در ماههای آینده خبر داده اند. افزایش تولید نفت عراق نشانگر اینست که قیمت نفت در سال آینده میلادی در معرض خطر مازاد عرضه نفت قرار خواهد گرفت.

بر اساس برنامه، عراق بیش از هر کشور دیگر در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تا پایان دهه جاری میلادی تولید نفت خود را افزایش می دهد. تولید نفت این کشور تا سال 2018 میلادی به روزانه هشت میلیون و 400 هزار بشکه می رسد.

اکسل هرلینگهاوس، کارشناس بانک ای زی آلمان، گفت: قیمت پائین نفت برخی پروژه های نفتی را در سراسر جهان متوقف می کند و این چیزی است که جهان در آینده ای نزدیک از آن پشیمان خواهد شد.

معاون نخست وزیر عراق ادامه داد: ما متعهد به ادامه برنامه هایمان در زمینه تولید و صادرات نفت در چنین شرایط اقتصادی حساسی هستیم.

 

 

کد خبر 231229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =