وزارت نیرو از سازندگان داخلی حمایت می کند

وزارت نیرو از سازندگان توانمند ایرانی تجهیزات صنعت برق با هدف توسعه داخلی سازی و خودکفایی حمایت می کند.

 قائم مقام وزیر نیرو در گفتگو با خبرنگار شانا با تاکید بر حمایت از سازندگان ایرانی اظهار کرد: توسعه پایدار نیازمند تولید داخلی و ابزارهای جدید در منابع استراتژیک است و در این مسیر، وزارت نیرو اقدامهای مناسبی را برای حمایت از ساخت داخل انجام داده است.

ستار محمودی افزود: وزارت نیرو هماهنگ‌کننده و تنظیم‌کننده روابط بین بخش خصوصی و دولت است و حمایت از بخش خصوصی توانمند ایرانی به عنوان اولویت مورد توجه این وزارتخانه قرار دارد.

وی ادامه داد: توسعه اقتصادی کشور نیازمند تفکر و تلاش بخش خصوصی است و این بخش با بهره گیری از فناوریهای روز جهان و انتقال دانش فنی می تواند مسیر توسعه را هموار کند.

محمودی فضای حاکم بر صنعت برق کشور را مثبت و رو به جلو عنوان کرد و افزود: جایگاه کنونی صنعت برق جایگاه مناسب و قابل اعتمادی است و باید با پژوهش و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف، این صنعت همچنان در مسیر پیشرفت حرکت کند.

به گزارش شانا، ستار محمودی پیشتر در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرده بود:  ایران اکنون در ساخت انواع نیروگاه، سد تونل به خود کفایی رسیده است و همگام با این دستاورها در ساخت و بومی سازی بسیاری دیگر از تجهیزات و کالاهای مورد استفاده در صنعت آب و برق موفقیتهای بسیار خوبی به دست آورده است و حضور در ٤٠ کشور جهان نشان از اعتماد کشورهای دیگر به متخصصان و کارشناسان ایرانی دارد.

وی ادامه داده بود: استفاده از فناوریهای روز دنیا و توان بالای رقابتی ایران به یک عامل تاثیر گذار در صادرات خدمات فنی و مهندسی بدل شده است و در صورتی که بخش خصوصی بخواهد در طرحهای توسعه ای در دیگر کشورها و به طور مشخص کشورهای همسایه حضور داشته باشد از آنها حمایت می کنیم و آماده همکاری هستیم.

 

 

 

کد خبر 231247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =