سامانه هوشمند تاسیسات سرمایشی و پایانه های حرارتی نصب شد

سامانه هوشمند تاسیسات سرمایشی، پایانه های حرارتی و روشنایی معابر عمومی در شرکت پالایش گاز سرخون و قشم نصب شد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم گفت: این سامانه همسو با اجرایی شدن بخشنامه وزیر نفت در زمینه الزام شرکتهای تابعه وزارت نفت به هوشمند سازی تاسیسات سرمایشی و با هدف صرفه جویی انرژی در این شرکت نصب شده است.

محمد حسین نوروزی افزود: واحد مطالعات انرژی و تحلیل سیستمها با همکاری واحد مستغلات این شرکت، فاز دوم سیستم کنترل هوشمند؛ شامل کنترل هوشمند پایانه های حرارتی (فن کویلها ) و روشنایی عمومی را اجرا کرده است.

وی یادآور شد: فاز نخست این پروژه در سال 1390 اجرا و همه تاسیسات سرمایشی این شرکت (چیلرها) مجهز به سیستم کنترل هوشمند شد و 500 میلیون ریال صرفه جویی سالانه برای این پالایشگاه به دست آمد.

به گفته وی، به منظور اجرای مرحله دوم طرح، ابتدا نمونه آزمایشی سیستم کنترل هوشمند فن کویلها و روشنایی عمومی برای تعدادی از اتاقهای ساختمان اداری پالایشگاه در مدت 18 ماه با موفقیت اجرا و سپس ساختمانهای اداری و مسجد پالایشگاه نیز به این سیستم مجهز شد.

نوروزی تصریح کرد: این سامانه، مجهز به سیستم مانیتورینگ آنلاین با قابلیت برنامه ریزی سالانه و تنظیم نقطه به نقطه برای همه اماکن یک ساختمان است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم ادامه داد: بر اساس اندازه گیریهای انجام شده، با هزینه اجرایی 300 میلیون ریال، بیش از 50 هزار کیلووات ساعت صرفه جویی سالانه برق به دست خواهد آمد که ارزش آن در هرسال، 45 میلیون ریال برآورد شده است.

کد خبر 231258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =