توزیع روزانه 120 میلیون لیتر نفت سفید و نفت گاز در کشور

هم اکنون روزانه 120 میلیون لیتر نفت سفید و نفت گاز با هدف گرم نگهداشتن خانه های مردم توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سفر به کرمانشاه و نشست با مسئولان ستادی -عملیاتی این منطقه، گفت: با توجه به برنامه ریزیهای کلان در زمینه تامین سوخت، تلاش می شود در سه ماه باقیمانده از سال نیز سوخت مورد نیاز مردم به نحوی مطلوب تامین شود و خانه های آنها گرم بماند.

سید ناصر سجادی با بیان این که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برپایه زمستانهای سرد برنامه ریزی می کند،تصریح کرد: برهمین اساس، تمهیداتی ویژه و سخت تر نیز در انبارهای نفت پیش بینی می شود تا با مشکلی روبرو نباشیم.

وی اظهار کرد: هم اکنون روزانه 20 میلیون لیتر نفت سفید و 100 میلیون لیتر نفت گاز به مبادی مصرف عرضه می شود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره احداث جایگاه عرضه سوخت و جایگاههای تک پمپ در منطقه کرمانشاه نیز گفت: در صورت وجود متقاضی، شرکت ملی پخش مشکلی برای ارائه مجوز ندارد، ضمن آن که افزایش کارمزد در این بخش، شرایط اقتصادی خوبی را برای حضور بخش خصوصی ایجاد کرده است.

سجادی، همچنین درباره نقش سامانه هوشمند سوخت و اهمیت رونق صنعت سی ان جی و تاثیر آن بر کاهش مصرف بنزین تاکید کرد: اگر این طرحها اجرا نمی شد، امسال باید روزانه 144 میلیون لیتر بنزین عرضه می کردیم در حالی که هم اکنون محدوده عرضه این فرآورده استراتژیک، 70 میلیون لیتر در روز است.
مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تصریح کرد: در کمتر از دو سال آینده با بهره برداری از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، در تولید بنزین نه تنها به خودکفایی خواهیم رسید بلکه مازاد آن نیز صادر خواهد شد.

به گفته وی،هم اکنون واردات بنزین حدود پنج میلیون لیتر در روز است.

کد خبر 231262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =