شمار دکلهای حفاری در آمریکا باز هم کاهش یافت

شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز روز جمعه (28 آذرماه) از کاهش 10 عددی دکلهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد که در پی تداوم محدودشدن درآمد شرکتهای انرژی در اثر افت قیمتهای نفت، شمار دکلهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته منتهی به 19 دسامبر (جمعه 28 آذرماه) با کاهش 10 دکل به یکهزار و 536 عدد رسید که پایین ترین سطح از ماه مه تاکنون به شمار می رود.

بر اساس آمارهای بیکر هیوز، پس از این که شمار دکلهای حفاری، اواسط ماه اکتبر حد نصاب تازه یکهزار و 609 عددی را ثبت کرد، در پی کاهش 50 درصدی قیمتهای نفت از تابستان تاکنون و تأثیر آن بر پروژه های حفاری، تعداد دکلها در هفت هفته از 10 هفته اخیر کاهش یافته است.

شمار دکلهای حفاری در هفته منتهی به ١٢ دسامبر (پنجشنبه ٢٠ آذرماه) با کاهش ٢٩ عدد همراه بود که بیشترین میزان افت هفتگی در دو سال اخیر به شمار می رود.

معامله گران انرژی بر آمارهای دکلهای حفاری نظارت دارند تا ببینند که افت شدید بهای نفت، چه تاثیری بر فعالیت شرکتهای حفاری برجا می گذارد.

با این حال برخی تحلیلگران همچنان ضمن هشدار نسبت به کاهش شدید اخیر، ابراز خوشبینی می کنند که مجموع دکلها هنوز 100 عدد نسبت به یکهزار و 395 دکل نفتی فعال سال گذشته بیشتر است. 

پس از کاهش 21 عددی هفته گذشته در شمار دکلهای نفتی حوزه پرمیان، شرکتهای حفاری در هفته جاری با کاهش هشت دکل دیگر تعداد آنها را در این حوزه به 532 عدد رساندند که پایین ترین سطح از ماه آوریل تاکنون است.

پرمیان در غرب تگزاس و نیومکزیکو بزرگترین و رو به رشدترین حوزه شیل اویل آمریکا به شمار می رود. تحلیلگران اعلام کرده اند که این حوزه به دلیل برخورداری از پیچیدگیهای مربوط به زمین شناسی در مقایسه با حوزه ایگل فورد در جنوب تگزاس پرهزینه تر است.

بر اساس این گزارش، شرکتهای حفاری نفتی، شمار دکلها را در حوزه ویلیستون در داکوتای شمالی و مونتانا با کاهش هفت دکل به 180 عدد رساندند که پایین ترین میزان از ماه ژوئیه تاکنون به شمار می رود.

به گفته بیکر هیوز، پس از کاهش 24 عددی هفته گذشته در شمار دکلهای حفاری عمودی با کارایی کمتر، تعداد این دکلها در این هفته با کاهش 6 عدد به 324 دکل رسید که پایین ترین سطح از سال 1999 تاکنون است.

شمار دکلهای افقی نیز که بیشتر برای استخراج نفت از صخره های شیل اویل به کار می رود، در هفته جاری 11 عدد کاهش یافت و به رقم یکهزار و 356 دکل رسید که پایین ترین سطح از اواخر ماه اکتبر تاکنون است.

قیمتهای نفت دابلیو تی آی آمریکا برای معاملات آتی در هفته ای که گذشت به پایین ترین سطح در پنج سال اخیر یعنی 53 دلار و 60 سنت در هر بشکه کاهش یافت.

تولیدکنندگان نفت و گاز آمریکا در تلاشند مخارج سرمایه ای خود را در سال 2015 پایین بیاورند.

بنابراین گزارش، شمار دکلهای حفاری گاز طبیعی در آمریکا در هفته جاری با کاهش هشت عددی به 338 دکل رسید که پایینترین تعداد از اواخر ماه اکتبر به شمار می رود.  

کد خبر 231263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =