رژیم صهیونیستی به پرداخت 850 میلیون دلار غرامت به لبنان محکوم شد

مجمع عمومی سازمان ملل، دیروز (جمعه 28 آذرماه) رژیم صهیونیستی را به پرداخت مبلغ 850 میلیون دلاربابت غرامت نشت نفت به سواحل لبنان محکوم کرد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، سازمان ملل متحد طی قطعنامه ای که در روز جمعه به تصویب رسید خواستار پرداخت 850 میلیون دلار از سوی رژیم صهیونیستی برای جبران خسارت ناشی از نشت نفت به دولت لبنان شد.

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان درجنگ سال  2006، مخازن سوخت لبنان دچار آتش سوزی و نشت نفت به سواحل این کشور در دریای مدیترانه شد.

مجمع عمومی سازمان ملل این قطعنامه را با 170 رای موافق، 6 رای مخالف و سه رای ممتنع صادر کرد.

از جمله کشورهای مخالف قطعنامه یادشده می توان به رژیم صهیونیستی، آمریکا، کانادا، استرالیا، میکرونزی و جزایر مارشال اشاره کرد.

قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد الزام آورنیست و تنها منعکس کننده افکار عمومی جهان است.

در این قطعنامه به آسیبهای زیست محیطی ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به نیروگاه تولید برق واقع درجنوب بیروت و آلودگی همه سواحل لبنان که به سواحل سوریه نیزگسترش یافت، اشاره شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل با تکیه بر گزارشهای بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در ماه اوت 2014 ، ضرر و زیان ناشی از نشت نفت در لبنان را 856 میلیون و 400 هزار دلار برآورد کرد.

بر اساس این گزارش از رژیم صهیونیستی خواسته شده است تا به منظور جبران خسارتهای وارد شده به لبنان، غرامت کافی را در نخستین فرصت موجود پرداخت کند.

 

کد خبر 231264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =