مصرف گاز طبیعی 48 ساعت پس از تولید در پالایشگاهها

گاز طبیعی، 48 ساعت پس از تولید در پالایشگاههای کشور در بخشهای خانگی، تجاری، صنایع و... مصرف می شود.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهارکرد: شرایط تولید و مصرف گاز طبیعی شرایطی خاص و ویژه است و گاز طبیعی 48 ساعت پس از تولید در پالایشگاههای کشور در بخشهای خانگی، تجاری، صنایع و... مصرف می شود.

عبدالحسین ثمری، با بیان این که زیرساختهای لازم توسط شرکت ملی گاز ایران برای تولید، انتقال و توزیع گاز در همه بخشها فراهم شده است، افزود: در حال حاضر 13 پالایشگاه در 8 شرکت پالایشی، 35 هزار کیلومتر خط لوله انتقال و 72 ایستگاه تقویت فشار گاز وظیفه تولید و انتقال گاز کشور را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: براساس هماهنگیهای انجام شده در همه بخشها به سرپرستی مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران توانسته ایم توقفهای عملیاتی بدون برنامه را مدیریت کنیم.

به گفته معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران، تامین گاز بخشهای گوناگون مصرف روزانه با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بررسی می شود و در این زمینه به تبادل نظر می پردازیم.

ثمری با اشاره به اعلام آماده باش به واحدهای عملیاتی و اجرایی شرکت ملی گاز ایران، تاکید کرد: خوشبختانه در زمینه تامین سوخت زمستانی همکاری نزدیکی با شرکت ملی نفت ایران داریم.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: شبکه گاز کشور به صورت مستمر از سوی واحدهای مرتبط پایش می شود.

وی تصریح کرد: امسال علاوه بر مخزن ذخیره سازی سراجه، ظرفیت جدیدی در مخزن شوریجه ایجاد شده و می توانیم 1.5 برابر سال گذشته از این ظرفیت ذخیره سازی برخوردار باشیم.

کد خبر 231279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =