نقش صنعت نفت و شهدای آن در 8 سال دفاع مقدس کم نظیر است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: تمام ملت ایران در این سالها از جان مایه گذاشتند، اما کارکنان صنعت نفت به خاطر مسئولیت ویژه ای که برعهده داشتند در واقع در معرض امتحان قرار گرفتند.

عباس کاظمی امروز (شنبه 29 آذر) در ششمین یادواره وزیر شهید، تندگویان و شهدای صنعت نفت گفت: در اول انقلاب بیش از 57 درصد انرژی کشور توسط پالایشگاه آبادان تامین می شد، در حالی که سیستم گازرسانی در کشور بسیار محدود و تعداد پالایشگاهها نیز کم بود و پالایشگاه آبادان به عنوان اصلیترین تامین کننده سوخت کشور محسوب می شد.

وی با اشاره به این قضیه تاریخی که هیتلر در جنگ سیبری به خاطر کمبود 18 درصد انرژی شکست خورد، ادامه داد: اما ایران با از بین رفتن یکباره 60 درصد انرژی خود توانست روی پا بیاستد و این کمبود را جبران کند.

کاظمی با بیان این که دشمن تصور می کرد با خارج کردن پالایشگاه آبادان از سرویس می تواند به اهداف خود دست یابد، تصریح کرد: کارکنان صنعت نفت با ایثارگری و جانفشانی توانستند سوخت و انرژی مورد نیاز کشور را تامین کنند.

وی افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس علاوه بر پالایشگاه آبادان که بخش زیادی از آن از بین رفت، بیش از 40 بار پالایشگاه کرمانشاه، بیش از 20 بار پالایشگاه تبریز و بیش از 10 بار پالایشگاه اصفهان بمباران شدید شد، اما تمام اینها باعث نشد که کشور در بخش انرژی با مشکل مواجه شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی پالایشگاه آبادان را مظهر مقاومت در زمان جنگ اعلام کرد و گفت: سر پا ماندن کشور و تامین انرژی مورد نیاز آن در طول جنگ، مرهون ایثارگری شهدای صنعت نفت و خانواده های آنها بوده است.

به گزارش شانا، ششمین یادواره وزیر شهید، تندگویان و شهدای صنعت نفت، امروز 29 آذر با حضور مقامهای کشوری در آبادان گشایش یافت؛ برگزاری این یادواره، حسب تصمیمهای ستاد امور ایثارگران صنعت نفت، امسال به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران واگذار شده است.


کد خبر 231280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =