کاهش 20 درصدی مخارج سرمایه ای ماراتن اویل در پی افت بهای نفت

شرکت اکتشاف و تولید نفت و گاز ماراتن اویل آمریکا از کاهش 20 درصدی مخارج سرمایه ای خود در سال 2015 میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماراتن اویل اعلام کرد که به دلیل افت شدید قیمتهای نفت خام، هزینه های سرمایه ای خود را برای سال آینده حدود 20 درصد کاهش داده است.

ماراتن اویل همچنین پیش بینی کرد که در سال 2015 هزینه ای بالغ بر 4.3 تا 4.5 میلیارد دلار صرف کند که بازتاب تغییر در برنامه های سرمایه گذاری این شرکت در چاههای شیل با بازده بیشتر در آمریکا و کاهش هزینه های اکتشافی است.

بسیاری از شرکتهای نفت و گاز از جمله کونوکوفیلیپس بودجه خود را با کاهش شدید قیمتهای نفت خام تنظیم کرده اند. کاهش تقاضا و افزایش عرضه سبب کاهش بیش از 50 درصدی نفت از ماه ژوئن تاکنون شده است.

لی تیلمان، مدیرعامل ماراتن اویل، در بیانیه ای اعلام کرد: برنامه سرمایه ای ما برای سال 2015 میلادی فرصتهای ما را محدود نمی کند اما نشاندهنده نظم در مدیریت جریان نقدی در شرایط کنونی قیمتهاست.

به گفته این شرکت، حتی با کاهش پیش بینی شده در مخارج، رشد تولید نفت و گاز ماراتن اویل، بدون در نظر گرفتن تولید در لیبی، سال آینده افزایش می یابد.

ماراتن اویل با اشاره به نوسان در بازارهای نفت و تأثیر احتمالی آن بر هزینه های خدمات در میدانهای نفتی، اعلام کرد که به زمان بیشتری برای نهایی کردن برنامه مخارج خود نیاز دارد.

در پی افت شدید قیمتهای نفت از ماه ژوئن تاکنون، بسیاری از شرکتهای نفت و گاز در تلاش هستند تا هزینه های خود را کاهش دهند.

کد خبر 231284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =