صنعت نفت خود را برای روزهای پس از تحریم آماده کند

معاون امور بین الملل وبازرگانی وزیر نفت گفت: صنعت نفت باید خود را برای برداشته شدن تحریم علیه این صنعت آماده کند.

به گزارش خبرنگار شانا، امیر حسین زمانی نیا امروز(شنبه،29 آذرماه) در مراسم معارفه خود که با حضور وزیر نفت برگزار شد، با اشاره به این که صنعت نفت ایران با تحریمها خو گرفته است، افزود: صنعت نفت نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است و آمریکاییها با شناخت از این صنعت آن را در فهرست تحریمها قرار دادند.

 وی با اشاره به این که با وجود تحریمها علیه صنعت نفت  در 35 سال گذشته، این صنعت همچنان نقش کلیدی دراقتصاد و امنیت ملی دارد، افزود: صنعت نفت با وجود تحریمها و مشکلات فراوان توانسته است با حمایت کارکنان سختکوش خود چرخهای این صنعت را بچرخاند و آن را سرپا نگه دارد.

زمانی نیا با اشاره به این که صنعت نفت باید خود را برای روزهای بعد از تحریم آماده کند، اظهار کرد:  سیاست و برنامه  دولت تدبیر و امید و آقای وزیر اجرای برنامه های صنعت نفت، حتی در شرایط تحریم است.

به گزارش شانا، امیر حسین زمانی نیا، در کارنامه خود معاونت پژوهش‌های روابط بین‌الملل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیریت کل سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و سفارت ایران را در مالزی دارد و از مدیران ارشد دفتر ایران در سازمان ملل در دوره کمال خرازی بود. او هم اکنون عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران  نیزهست.

کد خبر 231285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =