نقش دلیرمردان صنعت نفت در دفاع مقدس همواره ماندگار است

رئیس جمهوری در پیامی به مناسبت یادواره شهید تندگویان گفت: نقش دلیرمردانی که در لحظات حساس دفاع مقدس از سنگر راهبردی صنعت نفت با جان و دل محافظت کردند، همواره ماندگار و حرکت‌آفرین است.

به گزارش خبرنگار شانا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این پیام که عصر امروز (شنبه 29 آذر) و در ششمین یادواره شهید وزیرتندگویان و شهدای صنعت نفت در آبادان قرائت شد، عنوان کرد:

سخن گفتن از سلحشورانی که با تکیه بر عشق، اخلاص و ایمان راسخ به سمت خطیرترین و حیاتی‌ترین آوردگاههای حق علیه باطل شتافتند، کاری بس دشوار است. در این میان، نقش دلیرمردانی که در لحظات حساس دفاع مقدس از سنگر راهبردی صنعت نفت با جان و دل محافظت کردند، همواره ماندگار و حرکت‌آفرین است.این تلاشگران با خلق حماسه‌هایی بی‌نظیر در اوج بحرانها و سختی‌ها اجازه ندادند حتی یک روز چرخ این صنعت سرمایه‌ساز و راهبردی از گردش بازماند. بی‌شک پویایی و خوداتکایی امروز کشورمان در عرصه‌های گوناگون به ویژه در صنعت و اقتصاد مرهون مجاهدتها و خدمات توانفرسای این افتخارآفرینان در پاسداری از این نعمت خدادادی و سرمایه ملی است.

برگزاری این یادواره فرصتی مغتنم و ارزشمند برای به تصویر کشیدن بخشی از پایداری‌ها و مقاومتها در عرصه صنعت نفت و جلوه نورانی و غرورآفرین بیش از یک هزار شهید این صنعت و در کنار آنان شهید سرافراز مهندس تندگویان است که همچون مشعلی در ضمیر همه آنان که سربلندی ایران عزیز را می‌خواهند، تابناک و فروزان است.

پاسداشت ایثار این حماسه‌سازان و بهره‌گیری از توان و ظرفیت علمی و هنری کشور در ترویج و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت اقدامی شایسته است و جا دارد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا یاد و خاطره این دلاورمردان، همواره تابناک و در حافظه ملت به ویژه نسل جوان زنده بماند.

رئیس جمهور در پایان پیام خود اظهارکرد: اینجانب با ادای احترام به مقام شامخ تمامی شهدای صنعت نفت و خانواده‌های صبور آنها، توفیق روزافزون همه تلاشگران عرصه ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را از درگاه ایزد منان مسألت دارم.

به گزارش خبرنگار  شانا، ششمین یادواره شهید وزیر تندگویان و شهدای صنعت نفت کشور روز گذشته به میزبانی شرکت ملی پالایش و پخش در آبادان برگزار شد.

کد خبر 231293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =