۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
  • کد خبر: 231296
پیشرفت 70 درصدی تعویض پوشش خط لوله شمال

عملیات تعویض پوشش نیمی از خط لوله 8 اینج علی آباد- گرگان شمال با پیشرفت 70 درصدی در حال اجراست.

به گزارش شانا، رئیس واحد حفاظت از خوردگی شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال طول این خط را 52 کیلومتر عنوان کرد و گفت: طبق نتایج پیگرانی هوشمند 25 کیلومتر از این خط در برنامه تعویض پوشش قرار داشته است که در حال اجراست.

سید محمد موسوی، به اهمیت پیگرانی هوشمند، پایداری و بالابردن عمر لوله و محافظت از لوله ها در برابر خوردگی اشاره و اظهارکرد: با توجه به قدمت لوله های انتقال نفت، از بین بردن خوردگی لوله ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در اولویت و دستور کار منطقه شمال قرار دارد.

وی سند بلاست و نوارپیچی دولایه روی لوله را مهمترین فعالیت در عملیات تعویض پوشش دانست و افزود: با توجه به این که در انجام این عملیات باید خاکبرداری در مناطق مختلف سنگی، لجنی، رودخانه و دره ها صورت بگیرد، با سختی کار مواجه هستیم.

موسوی تصریح کرد: از آنجایی که بخشی از لوله نفت از اراضی کشاورزی و محل سکونت روستاییان عبور می کند، همکاری کشاورزان منطقه بسیار ضروری و مهم است.

رئیس واحد حفاظت از خوردگی منطقه شمال همچنین به پیشرفت 40 درصدی عملیات تعویض پوشش خط 8 اینچ علی آباد- گنبد نیز اشاره کرد و بیان داشت: طول این خط 45 کیلومتر است که 25 کیلومتر از آن نیز در برنامه تعویض پوشش قرار دارد که تاکنون تعویض پوشش حدود 10 کیلومتر آن انجام شده است.


کد خبر 231296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =