قیمتهای بنزین در آمریکا به پایینترین سطح در 5 سال اخیر رسید

موسسه لاندبرگ در تازه ترین مطالعه خود روز یکشنبه (30 آذر ماه) از کاهش قیمتهای بنزین در آمریکا به پایینترین سطح در بیش از پنج سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، موسسه لاندبرگ در مطالعه اخیر خود روز یکشنبه اعلام کرد که میانگین بهای بنزین در آمریکا در دو هفته گذشته 25 سنت در هر گالن کاهش یافت و به پایینترین سطح در بیش از پنج سال و نیم اخیر رسید.

در مطالعه 19 دسامبر (جمعه 28 آذر ماه) لاندبرگ، قیمتهای بنزین معمولی به دو دلار و 47 سنت در هر گالن کاهش یافت که 25 سنت پایینتر ازمطالعه پیشین این موسسه در روز پنجم دسامبر (14 آذر ماه) است.

بر اساس این گزارش، قیمتهای بنزین نسبت به بالاترین سطح آن در ماه مه سال جاری بیش از یک دلار و 25 سنت در هر گالن کاهش یافته است.

تریبلی لاندبرگ، ناشر این مطالعه، گفت: افت بهای بنزین بیشتر به دلیل قیمتهای نفت خام است و بدون افزایش ناگهانی قیمتها ممکن است شاهد کاهش بیشتر نیز باشیم.

بهای نفت خام آمریکا برای معاملات آینده در چهار هفته متوالی و نیز در 11 هفته از 12 هفته گذشته به شدت کاهش یافته است. قیمتهای نفت خام در دو هفته گذشته 14.2 درصد کاهش یافته است اما در روز جمعه با 5.1 درصد افزایش به 57 دلار و 13 سنت در هر بشکه رسید.

بنا بر این گزارش، در میان مناطق مطالعه شده در 48 ایالت آمریکا، بیشترین قیمت بنزین در لانگ آیلند با قیمت دو دلار و 82 سنت و کمترین آن در تولسا با قیمت دو دلار و 6 سنت در هر گالن ثبت شده است. 

کد خبر 231330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =