نمایشگاه اختصاصی توانمندیهای ایران در عمان

نمایشگاه اختصاصی توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در مسقط، پایتخت عمان، 16 دیماه امسال گشایش می یابد.

به گزارش شانا، برپایی نمایشگاه یادشده در اجرای خط مشیهای تجاری برای افزایش سطح صادرات غیر نفتی کشور صورت می گیرد و زمان پیش بینی شده آن از 16 تا 20 دیماه امسال است .

بر اساس این گزارش، نمایشگاه اختصاصی توانمندیهای کشورمان در مسقط، فرصت مناسبی را برای شرکتهای فعال خدماتی، تولیدی، صادراتی کشور برای حضور در بازار کشور عمان از طریق صادرات محصولات، خدمات و یا اقدام جهت سرمایه گذاری و فعالیتهای مشترک فراهم می آورد .

حجم مبادلات تجاری ایران و عمان سالانه بیش از 240 میلیون دلار اعلام شده است و انتظار می رود این میزان در آینده افزایش یابد.

یک هیئت 16 نفره اقتصادی و تجاری کشور عمان برای شناخت فرصتهای سرمایه گذاری، آشنایی با ظرفیتها و توانمندیهای کشور و توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی در مهرماه امسال به ایران آمده بود.

ایران و عمان در چارچوب کمیسیونهای همکاری اقتصادی، سیاست توسعه روابط تجاری و اقتصادی را جستجو می کنند و انتظار می رود در دولت یازدهم شاهد گسترش همکاریهای دو کشور باشیم .

از مهمترین اقدامهای به عمل آمده در چارچوب روابط دو جانبه میان ایران و عمان، می توان به تشکیل شورای بازرگانان ایران و عمان برای توسعه همکاری میان بخشهای خصوصی دو کشور، تاسیس مرکز تجاری ایران در عمان، همکاریهای مشترک میان گارد ساحلی جمهوری اسلامی ایران و گارد ساحلی کشور سلطان نشین عمان، افتتاح دفتر همکاریهای اقتصادی عمان در شهر بندرعباس، حضور شرکتهای ایرانی در مناقصه های این کشور و راه اندازی خط مستقیم هوایی از شیراز به مسقط و بالعکس را می توان عنوان کرد.

کد خبر 231343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =