هوای تهران از دیروز در شرایط سالم قرار دارد

براساس اسناد دریافت شده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، شاخص کیفیت هوای شهر تهران روز گذشته در شرایط سالم قرار داشته و امروز نیز هوای این کلانشهر سالم است.

محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران، در گفتگو با خبرنگار شانا، به شاخص کیفیت هوای دیروز و امروز شهر تهران اشاره کرد و گفت: میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای تهران روز گذشته به عدد 99 رسید که این عدد نشان می‌دهد شاخص کیفیت هوای تهران دیروز در شرایط سالم قرار داشته است.

وی افزود: شاخص کیفیت هوای تهران، امروز (دوشنبه یکم دی ماه) برای پارامترهای منواکسید کربن 48، ذرات معلق کمتر از2.5 میکرون 97، ذرات معلق کمتر از ١٠ میکرون 52، ازن 12 و دی اکسید گوگرد 22، گزارش شده است.

رستگاری تصریح کرد: هوای امروز تهران نیز در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش شانا، افزایش نزولات جوی طی روزهای اخیر در بسیاری از استانها، از سوی دیگر افزایش حجم گازرسانی به نیروگاهها و بهبود کیفیت سوخت، منجر به بهبود هوای بسیاری از کلانشهرها شده است.

براساس گزارش اعلام شده توسط شرکت ملی گاز ایران، حجم گازرسانی به نیروگاهها در آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 برابر رشد داشته است.

توزیع سوخت یورو 4 در 6 کلانشهر کشور نیز از دلایل بهبود هوا است، در همین حال مشکل آلودگی هوای شهرهای بزرگ کشور تنها به سوخت مربوط نمی‌شود.

شینا انصاری، مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست، پیشتر در این باره به شانا گفته بود: مشکل آلودگی هوای شهرهای بزرگ کشور تنها به سوخت مربوط نمی‌شود، در بحث آلودگی هوای ٨ کلانشهر کشور، موضوع سوخت یکی از محورهاست و دلایل دیگری از جمله وضع حمل و نقل عمومی، خودروهای در حال حرکت، وارونگی دما و صنایع هم بر هوا تاثیرگذار است.

وی به موضوع آلودگی خودروهای فرسوده اشاره کرد و افزود: حتی اگر سوخت ما ١٠٠ درصد استاندارد باشد، اما خودرویی که از این سوخت استفاده می‌کند دارای استاندارهای لازم نباشد، بازهم از آلودگی هوا کاسته نخواهد شد.

وارونگی دما و آلایندگی صنایع نیز یکی دیگر از دلایل افزایش آلودگی هوا در کلانشهرهاست که متاسفانه در فصل زمستان به دلیل افت فشار گاز، برخی صنایع از سوخت مازوت استفاده می‌کنند که این موضوع نیز تشدید آلودگیهای زیست محیطی را به همراه دارد.

کد خبر 231353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =