۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
  • کد خبر: 231354
کشف یک ذخیره کوچک نفتی در دریای شمال

اداره نفت نروژ امروز (دوشنبه یکم دی ماه) از کشف یک ذخیره کوچک نفتی در دریای شمال به وسیله شرکت دولتی نفت استات اویل این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره نفت نروژ امروز اعلام کرد که استات اویل یک ذخیره کوچک نفتی در بخش شمالی دریای شمال کشف کرده است.

این چاه اکتشافی در 25 کیلومتری جنوب غرب میدان اوسبرگ جنوبی در یک ستون نفتی 80 متری قرار دارد و حجم آن 6 تا 9 میلیون معادل نفت برآورد شده است.

استات اویل 50 درصد از سهام 035 جایی که این ذخیره کشف شده است را در اختیار دارد. شرکتهای اسونسکا پترولیوم اکسپلوریشن و دت نورسک هر یک با 25 درصد سهم از دیگر سهامداران این امتیاز هستند.

به دنبال کاهش بیش از 40 درصدی قیمتهای نفت از ماه ژوئن تاکنون، بسیاری از شرکتهای نفتی به منظور کاهش هزینه ها، طرحهای اکتشافی خود را متوقف کرده یا به تعویق انداخته اند.

ایوار آشیم، مدیر توسعه میدانهای استات اویل، پیشتر اعلام کرده بود که حتی با وجود افت قیمتهای نفت به پایینترین سطح در چهار سال اخیر، این شرکت به حفاریهای اکتشافی خود در سال 2015 میلادی ادامه می دهد و در نظر دارد در سال جاری پروژه جدیدی را تصویب کند.

آشیم ضمن تکذیب گمانه زنیها درباره برنامه استات اویل برای کاهش شدید فعالیتهای اکتشافی در نروژ در پی شکستهای زیاد و قابل توجه این شرکت در سال جاری و همچنین به دلیل کاهش قیمتهای نفت، گفت: از سال 2010 تاکنون سالانه 20 تا 30 چاه حفاری کرده ایم که اندکی نوسان داشته است و فکر می کنم که میزان حفاریها در سال آینده نیز در همین بازه باشد.

کد خبر 231354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =