تولید نفت لیبی با ادامه درگیریها کاهش یافت

لیبی همچنان غرق در درگیریهای مسلحانه و خونین است و گسترش این درگیریها در دو روز گذشته به مناطق نفتی این کشور، تولید نفت لیبی را پائین آورد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، تولید نفت لیبی با گسترش درگیریها به منطقه ملیته که چهارمین پایانه بزرگ نفتی این کشور در آن قراردارد، به زیر مقدار مصرف داخلی رسید.

شرکت نفت لیبی پیش از این در دو پایانه صادرات نفت السدر و راس لانوف حالت فورس ماژور اعلام کرد. این اقدام پس از تلاش شورشیان برای حمله به آنها انجام شد. فورس ماژور شرایطی است که در صورت بروز رخدادها و اتفاقهایی ورای کنترل طرفین قرارداد، از آنها رفع مسئولیت می کند.

شرکت نفت لیبی دیروز (یکشنبه، 30 آذرماه 93) گزارش داد که درگیریهایی در منطقه ملیته رخ داده است. غربی ترین پایانه نفتی لیبی در این منطقه قرار دارد. شرکت نفت لیبی اما مشخص نکرد که بارگیری نفتکشها همچنان ادامه دارد و یا متوقف شده است.

لیبی که دارای بزرگترین ذخایر نفتی آفریقاست تا پیش از سقوط دولت معمر القذافی در سال 2011 میلادی روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه نفت تولید می کرد.

شرکت نفت لیبی در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، آورده است: شرکت ملی نفت لیبی با نگرانی زیادی رخدادهای دو روز گذشته منطقه ملیته را دنبال می کند و تاثیر آن را بر نفت و گاز ارزیابی می کند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که به همین علت نمی تواند بر اساس قرارداد خود، محموله گاز طبیعی مورد نیاز ایتالیا را تحویل دهد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا ارزیابی کرد که مقدار مصرف نفت در لیبی در سال 2013 برابر با روزانه 239 هزر بشکه بود. آخرین برآوردها از سطح تولید نفت این کشور نشان می دهد در نیمه دسامبر 2014 تولید نفت لیبی به 350 هزار بشکه در روز رسیده است.

شرکت نفت لیبی همچنین از طرفهای درگیر درخواست کرد تا صنعت نفت را رها کنند زیرا این صنعت به مردم لیبی زندگی می بخشد. این شرکت اعلام کرد: شرایط کنونی پایانه ها و تاسیسات تولید نفت لیبی در صورت حل نشدن بحران در آینده ای نزدیک می تواند عواقب بدی را به دنبال داشته باشد.

 

کد خبر 231364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =