قیمت گازوئیل در بازار آمریکا بیش از 5 دلارکاهش یافت

قیمت گازوئیل دربازار آمریکا در هفته منتهی به 22 دسامبر( دوشنبه، اول دی) بیش از 5 دلار کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، سطح قیمت بنزین و گازوئیل، تحت تاثیر افت قیمتهای نفت‌خام و صعود میزان بهره‌برداری از پالایشگاهها به بیش از 95 درصد، با کاهش چشمگیری روبرو شده و به کمترین سطح از سال 2009 به بعد رسیده است.

پالایشگران ازاین فرصت استفاده کرده و به دلیل اختلاف قیمت گازوئیل در این بازار با سایر بازارها، بویژه اروپا و امریکای لاتین، چندین محموله از این فرآورده نفتی را به آن مناطق، صادر کرده‌اند. 

عامل اصلی برای بالا رفتن میزان بهره برداری از پالایشگاه‌ها در خلیج‌مکزیک، افزایش سودهای پالایشی در این منطقه بوده است که تحت تاثیر آن، سطح ذخیره‌سازی فرآورده های نفتی به شدت افزایش یافته است، بطوریکه سطح ذخیره‌سازی بنزین در خلیج مکزیک، به بالاترین سطح از ماه مارس به بعد رسیده است.  این در حالی است که معمولاً در این موقع از سال‌، پالایشگران برای فراراز پرداخت مالیاتهای سنگین، اقدام به کاهش ذخیره‌سازیها می کنند. برهمین اساس، آنها  به دنبال یافتن مقاصد صادراتی برای ارسال محموله‌هایی از انواع فرآورده‌های نفتی به آن مناطق هستند.

بر اساس گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت گازوئیل در بازار آمریکا در هفته منتهی به 22 دسامبر، 5 دلار و 91 سنت کاهش یافت و به 62 دلار و 93 سنت در هربشکه رسید.

همچنین قیمت بنزین و نفت کوره در این بازار به ترتیب 3 دلار و 86 سنت و 4 دلار و 31 سنت کاهش یافته و به 64.36 و 54.15 سنت رسیده است.

 

کد خبر 231646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =